رسانه اینترنتی دیدوشنو
تکلیف
بازدید 1221
ریحانه رحیمی 558 روز پیش

آیا مدارس خلاقیت را می کشند

 

موضوع: آیا مدارس خلاقیت را می کشند

نویسنده: سرکن رابینتسون

دسته بندی: سخنرانی تد

زمان : 19 دقیقه

سخنرانی تد، آیا مدارس خلاقیت را می کشند؟ توسط سر کن رابینتسون

کن رابینتسون ، متخصص "آموزش و پرورش" و خلاقیت  نوآوری اهل بریتانیا است. او در  این سخنرانی که در یک کنفرانس رسمی TED ( تد ) ارائه شد  به همراه زیر نویس فارسی ارائه شده درباره خلاقیت انسان عنواینی را مطرح کرد و در خلاقیت های متفاوت در هر انسانی صحبت کرد ،در مورد علاقه خودش به آموزش و پرورش گفت و وی از قابلیت های بی شمارو خارق العاده کودکان را ذکر کرد و  قابلیت های آن ها برای نوآروی .
برای مثال از دختر 11 ساله که در شب گذشته اش  نوازنده ویلیون بود نام برد(سرینا هوانگ)نوازندهخاطر نشان کرد که سرینا هوانگ یک بچه استثنایی بود که خودش به استثنا بودن بچه ها اعتقاد نداشت و میفرمود آنچه که در دوران کودکی است استثنا نیست ،آنچه که دارند پشتکار این کودک هاست .

کن رابینسون

 Name:Ken Robinson
متولد 4 مارس 1950
اصالت:بریتانیا 
تخصص:آموزش و پرورش 

کن رابینتسون

  کن رابینتسون سخنران، متخصص آموزش و پرورش، خلاقیت و نوآوری اهل بریتانیا است. او مدیر هنر در پروژه‌های مدارس (۱۹۸۵–۱۹۸۹) و استاد آموزش هنر در دانشگاه واریک (۱۹۸۱–۲۰۰۱) بود . در سال ۲۰۰۳ او برای خدماتش در عرصه هنر، نشان شوالیه دریافت کرد.

ایده‌های او دربارهٔ آموزش و پرورش

رابینسون بر این باور است که برای موفقیتدانش‌آموزان، آموزش و پرورش باید در سه حوزه متحول شود. در حوزه اول، با ارائه طیف گسترده‌ای از درس‌های مختلف و تشویق توجه به ویژگی‌های فردی در فرایند آموزشی، بر تنوع موجود افزوده شود. دوم اینکه با تدریس خلاق که آن هم به آموزش باکیفیت بالای معلمان بستگی دارد، کنجکاوی را تقویت کرد. در نهایت اینکه با بهره‌گیری از فرایندهای غیرمستقیم که تأکید کمتری بر آزمون‌های استاندارد دارند و دادن مسئولیت تعیین درس آموزشی به هر مدرسه و هر معلم، به تقویت خلاقیت پرداخت. او بر این باور است که بخش قابل توجهی از نظام آموزشی در ایالات متحده دانش‌آموزان را به سمت راحت‌طلبی، پیرو بودن و استانداردسازی می‌برد و تأکید چندانی بر خلاقیت ندارد. او بر این نکته تأکید دارد که فقط در صورت می‌توانیم به موفقیت برسیم که آموزش و پرورش را یک نظام ارگانیک و زنده (و نه یک ساختار مکانیکی) بدانیم.

موفقیت های کن رابینتسون

از سال 1985 تا 1988، رابینسون مدیر پروژه هنر در مدارس بود، ابتکاری برای توسعه آموزش هنر در سراسر انگلستان و ولز. این پروژه با بیش از 2000 معلم، هنرمند و مدیر در شبکه ای از بیش از 300 طرح کار کرد و بر تدوین برنامه درسی ملی در انگلستان تأثیر گذاشت. در این دوره، رابینسون ریاست Artswork، آژانس ملی توسعه هنر جوانان بریتانیا را بر عهده داشت و به عنوان مشاور آکادمی هنرهای نمایشی هنگ کنگ کار می کرد. او دوازده سال استاد آموزش در دانشگاه وارویک بود و اکنون استاد ممتاز است. او مدارک افتخاری را از دانشکده طراحی رود آیلند، کالج هنر و طراحی رینگلینگ، دانشگاه آزاد و مدرسه مرکزی سخنرانی و نمایش، دانشگاه شهر بیرمنگام و موسسه هنرهای نمایشی لیورپول دریافت کرده است. او مفتخر به دریافت جایزه آتنا از مدرسه طراحی رود آیلند برای خدمات به هنر و آموزش، مدال Peabody برای کمک به هنر و فرهنگ در ایالات متحده، جایزه LEGO برای دستاوردهای بین المللی در آموزش، و بنجامین شده است. مدال فرانکلین از انجمن سلطنتی هنر برای کمک های برجسته به روابط فرهنگی بین بریتانیا و ایالات متحده. در سال 2005، او به عنوان یکی از “صداهای اصلی” تایم/فورچون/سی‌ان‌ان انتخاب شد. در سال 2003، ملکه او را به دلیل خدماتش به هنر به عنوان لیسانس شوالیه انتخاب کرد. او با مخاطبان در سراسر جهان در مورد چالش های خلاقانه ای که تجارت و آموزش در اقتصادهای جدید جهانی با آن مواجه است صحبت می کند. در سال 1998، او یک کمیسیون بریتانیایی در زمینه خلاقیت، آموزش و اقتصاد را رهبری کرد و گزارش او با عنوان همه آینده‌های ما: خلاقیت، فرهنگ و آموزش تأثیرگذار بود. تایمز در مورد آن گفت: “این گزارش برخی از مهم ترین مسائل پیش روی تجارت در قرن 21 را مطرح می کند. باید هر مدیر عامل و مدیر منابع انسانی روی میز بکوبد و خواهان اقدام باشد.” رابینسون با ایجاد یک استراتژی برای توسعه خلاق و اقتصادی به عنوان بخشی از فرآیند صلح در ایرلند شمالی، انتشار بازگشایی خلاقیت، طرحی که در سراسر منطقه اجرا می‌شود و راهنمایی برای پروژه خلاقیت اوکلاهما، اعتبار دارد. وی در سال 1998 ریاست کمیته ملی مشاوره در زمینه آموزش خلاق و فرهنگی را بر عهده داشت. در سال 2001، رابینسون به عنوان مشاور ارشد آموزش و خلاقیت در موزه گتی در لس آنجلس منصوب شد که حداقل تا سال 2005 ادامه داشت. رابینسون که یک سخنران محبوب در کنفرانس های TED است، سه سخنرانی در مورد نقش خلاقیت در آموزش ارائه کرده است که از طریق وب سایت TED و YouTube بیش از 80 میلیون بار (2017) مشاهده شده است. ارائه رابینسون “آیا مدارس خلاقیت را می کشند؟” پربیننده ترین سخنرانی TED تمام دوران (2017) است. در آوریل 2013، او یک سخنرانی با عنوان “چگونه از دره مرگ آموزش و پرورش فرار کنیم” ارائه کرد، که در آن سه اصل حیاتی برای شکوفایی ذهن انسان – و اینکه چگونه فرهنگ آموزشی فعلی آمریکا علیه آنها عمل می کند، بیان می کند. در سال 2010، انجمن سلطنتی برای تشویق هنر، تولید و تجارت یکی از سخنرانی های رابینسون را در مورد تغییر پارادایم های آموزش متحرک ساخت. این ویدئو در هفته اول پخش در یوتیوب نزدیک به نیم میلیون بار مشاهده شد و تا دسامبر 2017 بیش از 15 میلیون بار مشاهده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin