رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

12 راه برای بدست آوردن ثروت و موفقیت

12 راه برای بدست آوردن ثروت و موفقیت
بازدید 1213

تهیه کننده: محمد برات زاده      گوینده: سارا مفرح      صدابردار: فاطمه جمادی      تدوین گر: فاطمه جمادی

12 راه برای بدست آوردن ثروت و موفقیت

هوش، استعداد و جذابیت ویژگی‌های خیلی خوبی هستند اما اغلب این موارد نیستند که افراد موفق و ثروتمند را از دیگران متمایز می‌کنند. موفقیت شانسی نیست و ثروت نیز اتفاقی به دست نمی‌آید. افرادی که به موفقیت و ثروت دست می‌یابند، عادت‌هایی دارند که بازده و بهره‌وری‌شان را افزایش می‌دهد. «تام کورلی» در کتابی با عنوانِ «عادات ثروتمندان: عادات روازنه‌ی افراد ثروتمند برای موفقیت»، به عادت‌هایی می‌پردازد که «دارا»ها را از «نَدار»ها متمایز می‌کند. در این مقاله شما با 12 تا از این عادت‌ها برای بدست آوردن ثروت و موفقیت آشنا می‌شوید. شاید شما نیز به این فکر کرده باشید که چرا اکثر مردم زندگی‌شان را روی حالت «پرواز خودکار» (AutoPilot) گذاشته‌اند و لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند تا الگوهای‌ هر روزه‌شان را بازنگری کنند.
در ادامه 19 مورد از عادت‌های کورلی برای موفقیت (9 مورد از کتاب گلچین شده و 10 مورد دیگر از مقاله‌ی اخیر او در سایت «موفقیت» Success)، به‌طور خلاصه بررسی شده است. اگر شما نیز به این موارد عمل نمی‌کنید، پس به‌اندازه‌ای که واقعا در توان‌تان هست، پول درنمی‌آورید!

1. ایجاد عادات خوبِ روزانه

عادات خوب، پایه‌ و اساسی برای بنایِ ثروت هستند. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در عادات روزانه‌ی آنها است. به‌ عبارت ساده‌تر، افراد موفق عادات خوبِ متعدد و عادات بدِ کمی دارند. اگر متوجه شوید که عادات بدتان از ثروتمند شدن‌تان جلوگیری می‌کنند، پس گام اول را برای بهبود شرایط‌تان برداشته‌اید.
کورلی در کتابش از شما می‌خواهد که یک برگه‌ی کاغذ بردارید و عادت‌های بدتان را در یک ستون بنویسید. سپس آنها را طوری تغییر دهید که به عادت‌های خوب تبدیل شوند. به شکل زیر:

عادات خوب

  • خودم را محدود می‌کنم که فقط روزی یک ساعت تلویزیون نگاه کنم.
  • نام‌ها را یادداشت می‌کنم و به خاطر می‌سپارم.

عادات بد

  • زیاد تلویزیون نگاه می‌کنم.
  • نام افراد را فراموش می‌کنم.

سپس برای 30 روز، راهنمایی‌های فهرست عادت‌های خوب و جدیدتان را دنبال کنید. مطمئن باشید از اینکه می‌توانید تا چه حد خوب باشید، شگفت‌زده خواهید شد!

2. هدف‌گذاری‌های منظم

افراد موفق از اهداف‌شان انگیزه می‌گیرند. آنها همیشه هدف‌سازی می‌کنند. شب قبل از خواب، روز بعد را با فهرستِ «کارهایی که باید انجام دهند» برنامه‌ریزی می‌کنند.
افرادی که به سمت موفقیت در حرکتند، بلندمدت فکر می‌کنند. آنها اهداف روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه دارند. اما هدف بدون برنامه‌ای برای رسیدن به آن، به چه دردی می‌خورد؟
در نتیجه افراد موفق نه‌تنها هدف دارند، بلکه روش‌هایی برای رسیدن به هدف‌هایشان نیز پیدا می‌کنند و خودشان را ملزم به انجام آن می‌کنند.

3. توسعه‌ی فردی روزانه

افراد موفق همیشه به دنبال راه‌هایی برای رشد و توسعه‌ی خودشان هستند. هر روز مطالعه می‌کنند و در حرفه‌ی خودشان مانند دانشجویان رفتار می‌کنند. همیشه وقت‌شان را صرف فعالیت‌هایی می‌کنند که آنها را به اهداف‌شان نزدیک‌تر می‌کند.
اخیرا در رویدادی که با میزبانی «بِرِندن بِرچارد»، نویسنده‌ی آمریکایی، برگزار شد. این نویسنده‌ می‌گفت همیشه برای خلق امور تازه وقت می‌گذارد. افراد موفقی مانند بِرچارد می‌دانند که زمان باارزش‌تر از آن است که بگذارند هدر برود. آنها وقت‌شان را صرف کارهایی می‌کنند که برای کسب‌وکارشان منفعت ایجاد کند. تعهد داشتن نسبت به رشد و توسعه‌ی فردی به این معنا است که فعالیت‌هایی داشته باشید که شما را به چالش بکشند.
راه‌هایی را بیابید تا دانش‌تان را گسترش دهید. این همیشه آسان نیست، اما افراد در مواجهه با عواملی رشد می‌کنند که آنها را به چالش بکشند. هنگامی که دانش‌تان افزایش یابد، فرصت‌ها خودشان ظاهر می‌شوند.

4. مراقبت منظم از سلامت فردی

افراد موفق هر روز و همیشه تلاش می‌کنند که تغذیه‌ی سالم داشته باشند و ورزش کنند. تغذیه‌ی صحیح بیشترین اهمیت را دارد. ورزش روزانه نیز می‌تواند به یک عادت منظم تبدیل شود، درست مانند دوش گرفتن! افرادی که هر روز ورزش می‌کنند، انرژی بیشتری برای انجام کارها دارند. وضعیت شما در این مورد چگونه است؟

5. وقت گذاشتن برای ایجاد ارتباطات

افراد موفق افرادی اجتماعی هستند. آنها در طول روز زمانی را صرف تقویت پیوندهای دوستانه‌‌شان می‌کنند و با دیگران روابط بلندمدت برقرار می‌کنند. شبکه‌سازی کاری است که همیشه انجام می‌دهند. آنها با آشنایان‌شان ارتباط برقرار می‌کنند و راه‌هایی برای کمک به آنها می‌یابند، بدون اینکه انتظار پاداش و منفعتی داشته باشند.
جمله‌ی معروفی وجود دارد که زیباترین صدای روی زمین، شنیدن نام‌تان است. پس یادگیری نام تمام افرادی را که ملاقات می‌کنید، جزو اهداف‌تان قرار دهید. آیا وقتی کسی نام شما را به یاد دارد، خوشحال نمی‌شوید؟ افراد زیادی هستند که خوشحال می‌شوند! پس متفاوت باشید و نام افراد را به خاطر بسپارید.

6. میانه‌روی در کارها

اگر در فعالیت‌های‌تان میانه‌رو باشید، آنگاه زندگی‌تان تعادل خواهد یافت. این به معنای متعادل بودن در کار، خوردوخوراک، ورزش، مصرف نوشیدنی‌ها، تلویزیون نگاه کردن، استفاده از اینترنت و سایر کارها است. در نتیجه‌ی این کار، افراد از هم‌نشینی با شما لذت می‌برند. اگر افراد در کنارِ شما بودن را دوست داشته باشند، آنگاه شما به همکاری با دیگران یا یافتن شریک کاری جدیدی برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان، تمایل بیشتری پیدا خواهید کرد.

7. به انجام رساندن کارها

کار امروز را به فردا نیندازید و همین حالا تمامش کنید! همه‌ی افراد ترس‌هایی دارند، اما افراد موفق ترس‌های‌شان را پشت سر می‌گذارند. آنها کارها را به تعویق نمی‌اندازند و به هر قیمتی، کارهای مهم را انجام می‌دهند. کورلی در کتابِ «عادات ثروتمندان»، توضیح می‌دهد که هنگامی که فکر عقب انداختن کاری به ذهنتان می‌آید، با گفتن جمله‌ی «همین حالا انجامش بده!» فورا از ذهنتان بیرونش کنید. اگر ضروری است، ۱۰۰ بار هم که شده، این جمله را تکرار کنید. اما تا زمانی که کارتان تمام نشده است، از آن دست نکشید.

8. مثبت به نظر رسیدن

موفق‌ترین فردی را که می‌شناسید، درنظر بگیرید. این فرد مثبت است یا منفی؟ به احتمال زیاد او فردی مثبت، مشتاق، پرانرژی و شاد است. چنین فردی تصمیم گرفته است که خوبی‌ها را در خودش و در دیگران ببیند. برای این شخص، مشکلات فقط فرصت‌هایی هستند که باید کشف شوند.
مردم هر روز با اخبارِ رویدادها و اعمال ناگوار بمباران می‌شوند. افراد موفق تا جایی که بتوانند خودشان را در معرض چنین خبرهایی قرار نمی‌دهند و در عوض تصمیم می‌گیرند که ذهن‌شان را با ایده‌های مثبتِ کتاب‌ها و مجله‌ها پر کنند.

9. به طور منظم پس‌انداز کردن

طبق گفته‌های کورلی، افراد موفق ۱۰ تا ۲۰ درصدِ درآمد ناخالص‌شان را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری می‌کنند یا برای بازنشستگی‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند. همه‌ی افراد توانایی این کار را ندارند، اما مهم این است شما چند درصد کنار می‌گذارید؟

10. کنار گذاشتن افکار محدودکننده

افراد موفق بر افکار و هیجانات‌شان مسلط هستند و به‌محض اینکه افکار بد وارد ذهنشان می‌شوند، آنها هر چیزی را که توانایی‌شان را برای موفقیت در وظیفه‌ی کنونی‌ به چالش می‌کشد، از سرشان بیرون می‌کنند. آنها خودشان را با افکار منفی معطل نمی‌کنند. با خودشان مثبت حرف می‌زنند و از خودشان خیلی انتقاد نمی‌کنند. آنها افکار منفی را با اندیشه‌های خوب جایگزین می‌کنند.
از آنجا که افراد موفق به توسعه‌ی فردیِ روزانه متعهدند و همیشه درگیر کارهای مثبت هستند، به خودشان فرصت غرق شدن در احساسات منفی را نمی‌دهند.

11. به‌اندازه خرج کردن

افراد ثروتمند از ولخرجی اجتناب می‌کنند. اما در میان افرادی که با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برخی افراد بیش از «دخل‌»شان «خرج» می‌کنند. چنین افرادی پشت سر هم چِک می‌کشند و قرض می‌گیرند. اگر شما نیز اینگونه هستید، همین امروز عزم‌تان را جزم کنید که وضعیت‌تان را تغییر دهید.

12. مطالعه‌ی روزانه

افراد موفق روزانه دست‌کم 30 دقیقه مطالعه می‌کنند. مطالعه‌، دانش و مهارت شما را افزایش می‌دهد. هنگامی که مطالعه می‌کنید، اغلب به دنبال پیشرفت خودتان هستید. پس این کار به‌طور خودکار شما را از هم‌قطاران‌تان متمایز می‌کند و درنتیجه شما برتر از آنها خواهید بود.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin