رسانه اینترنتی دیدوشنو
خوشبختی در بدن و روح
بازدید 1231
ریحانه رحیمی 578 روز پیش

خوشبختی در بدن و روح توسط ایو انسلر

 

موضوع: خوشبختی در بدن و روح توسط ایو انسلر

نویسنده: ایوا انسلر  

دسته بندی: سخنرانی تد

زمان : 20 دقیقه

سخنرانی تد، خوشبختب در بدن و روح توسط ایو انسلر

ایو انسلر هنرمند، هنرپیشه، نمایش‌نامه‌نویس و فمینیست اهل ایالات متحده آمریکا است. مشهورترین اثرش تک‌گویی‌های vagina نام دارد که سال ۱۹۹۶ منتشر شد و از سوی منتقد نیویورک‌تایمز «برترین اثر تئاتر سیاسی در دههٔ گذشته» توصیف شده است.
او همچنین برندهٔ کمک‌هزینه گوگنهایم شده است. ایو در مورد مشکلات زنان در جامه و خشونت علیه زنان و مشکلات جنسی و آزادی بیان و خجالت نکشیدن در بیان مشکلات خود سخنرانی کرد ،این سخنرانی در یک کنفرانس رسمی TED ارائه شد.

ایو انسلر 

متولد:25 مه 1953(69سال)
زاده :نیویورک ،ایالات متحده آمریکا
تخصص :هنرمند، هنرپیشه، نمایش‌نامه‌نویس
حزب : فمنیست

ایو انسلر

ایو انسلر هنرمند، هنرپیشه، نمایش‌نامه‌نویس و فمینیست اهل ایالات متحده آمریکا است. مشهورترین اثرش تک‌گویی‌های vagina نام دارد که سال ۱۹۹۶ منتشر شد و از سوی منتقد نیویورک‌تایمز «برترین اثر تئاتر سیاسی در دههٔ گذشته» توصیف شده است.او همچنین برندهٔ کمک‌هزینه گوگنهایم شده است.
انسلر در شهر نیویورک متولد شد، دومین فرزند از سه فرزند آرتور انسلر، مدیر صنایع غذایی و کریس انسلر. او در حومه شمالی اسکارسدیل بزرگ شد.پدرش یهودی و مادرش مسیحی بود، و او در یک جامعه عمدتاً یهودی بزرگ شد؛  با این حال، انسلر به عنوان یک بودایی نیچیرن معرفی می‌شود و بیان می‌کند که تمرین معنوی او شامل خواندن Namu Myōhō Renge Kyō و انجام یوگا است. انسلر می گوید که از سن پنج تا ده سالگی توسط پدرش مورد آزار جنسی و جسمی قرار گرفته است. او در حال بزرگ شدن اظهار داشته است که “بسیار غمگین، بسیار عصبانی، بسیار سرکش بود. من دختری با موهای کثیف بودم. من هیچ جا مناسب نبودم.” انسلر در کالج میدلبری در ورمونت تحصیل کرد و در آنجا به عنوان یک فمینیست مبارز شناخته شد. پس از فارغ التحصیلی در سال 1975، او با یک رشته روابط جنسی و به مواد مخدر و الکل وابسته شد.
در سال 1978، او با ریچارد دیلن مک درموت، یک متصدی بار 34 ساله، ازدواج کرد که او را متقاعد کرد که وارد مرکز توانبخشی شود. هنگامی که او 23 سال داشت، مارک آنتونی مک درموت، پسر 16 ساله شوهرش را از ازدواج اولش به فرزندی پذیرفت.رابطه آنها نزدیک شد، و انسلر بیان کرده است که به او یاد داده است “چگونه یک انسان دوست داشتنی باشد.”  انسلر و پدر دیلن در سال 1988 از هم جدا شدند و اولی گفت که او به استقلال و آزادی نیاز دارد. طبق مقاله‌ای در Sydney Morning Herald، «پس از پایان ازدواجش، او رابطه طولانی‌ای با آریل اور جردن، هنرمند و روان‌درمانگر داشت، اما اکنون مجرد است، که به نظر می‌رسد با سبک زندگی عشایری او مطابقت دارد – او خانه‌هایی در نیویورک و پاریس دارد. اما بیشتر سال سفر می‌کند.» مقاله ای در ژوئن 2010 توسط انسلر در گاردین نشان داد که او در حال حاضر تحت درمان برای سرطان رحم است.ایو در کتاب خاطرات خود در بدن جهان از تجربه خود با سرطان می نویسد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin