رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

راههای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس
بازدید 1207

تهیه کننده: محمد برات زاده     گوینده: زهرا نعمت زاده       صدابردار: فاطمه جمادی       تدوین گر: فاطمه جمادی

راه های افزایش اعتماد به نفس

اکثر اوقات مردم معنای حقیقی واژه “اعتماد به نفس” را به خوبی درک نمی کنند. به همین دلیل آن نوع از اعتماد‌به‌نفس و خود باوری را که مناسب و مورد نظرشان است در زندگی تجربه نمی کنند زیرا فکر‌می کنند اعتماد به نفس یعنی ایمان واعتماد به موفقیتهایی که در کارها به دست می‌آورند. در شرایطی که که اعتماد به نفس حقیقی و واقعی آن است که پیش از این که در کاری موفق شویم نوعی اعتماد به توانایی خود برای انجام آن فعالیت داشته باشیم . اعتماد به نفس انگیزه مورد نیاز برای آغاز و ادامه فعالیت را به فرد می دهد و همواره قادر بودن در انجام کار مورد نظر را به فرد گوشزد می‌کند.اعتماد‌به‌نفس یک لازمه اساسی برای زندگی بدون استرس وآرامش است .
چنانچه شما هم میخواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بهتر است با ما همراه باشید:

1. خوش‌ تیپ باشید

هیچ کس به اندازه خود شما درباره حالت ظاهرتان اگاهی ندارد؛ به این ترتیب زمانی که ظاهر خوبی نداشته باشید، تماما طبیعی است طرز راه رفتن و تعامل شما هم با سایرافراد تغییر یابد. ولی این مسئله به هیچ وجه به معنای خرید لباس‌های گران‌قمیت نیست و می‌توان با صرف هزینه‌ای اندک لباس‌هایی مناسب و زیبا تهیه کرد. ضمنا، تلاش کنید لباس‌هایی را بخرید که آنها‌را دوست دارید، زیرا با این کار احساس بهتری هم خواهید داشت.

2. تمیز باشید

به ظاهرتان اهمیت دهید و با تمیز نگه داشتن آن، احساس بهتری را تجربه کنید. امتحانش ضرر ندارد؛ می‌توانید دندان‌هایتان را مسواک بزنید، لباس‌های تمیز بپوشید، موهایتان را شانه کنید و با صورتی تمیز و شاداب در جمع حاضر شوید تا اعتماد به نفس‌تان هم بیشتر شود.

 

3. محکم بایستید

شانه‌های آویزان و حرکات آرام و بی‌حال، نشان‌دهنده عدم اعتماد به نفس افراد است. این دسته معمولا علاقه‌ای به خودشان ندارند و شخصیت خود را مهم نمی‌دانند. در حالی که با تمرین قرار گیری بدن در وضعیت مناسب، می‌توانید اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید؛ صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و با دیگران ارتباط چشمی برقرار کنید. با این کار تاثیر مثبتی بر دیگران گذاشته و احساس هوشیاری و شادابی بیشتری خواهید داشت.

4. به طور منظم ورزش کنید

آمادگی جسمانی و وضعیت جسمی مطلوب، تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس افراد دارد. بنابراین اگر از نظر فیزیکی، وضع خوبی ندارید، ورزش کردن را فراموش نکنید.
همچنین اگر بتوانید صبح‌ها مشغول ورزش شوید، علاوه بر تاثیرات آن، روز خوبی را هم شروع خواهید کرد.
۵. به صورت داوطلبانه با سازمانی همکاری کنید
در صورتی‌که دائم به خودتان و موضوعات فردی زندگی‌تان فکر نکنید و کمی بیشتر به فکر سایرین باشید، نگرانی‌تان هم کمتر خواهد شد. همین مساله به ظاهر معمولی، اعتماد به نفس شمارا تقویت می‌نماید.
به این ترتیب چنانچه می خواهید اعتماد به نفس‌تان پرورش یابد و زندگی شادتری را تجربه نمائید، خوب است از همین امروز این شیوه‌ها را تمرین نمائید؛ مطمئن باشید با تکرار و تمرین به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin