رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

پنج توصیه برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر

5 توصیه برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر
بازدید 1153

تهیه کننده: محمد برات زاده     گوینده: زهرا نعمت زاده       صدابردار: فاطمه جمادی       تدوین گر: فاطمه جمادی

داشتن اعتماد به نفس بیشتر

اطمینان؛ کلمه‌ای که در فرهنگ لغات (دیکشنری) اعتماد یا ایمان تعریف شده است. من اعتقاد دارم این کلمه به معنی داشتن حس خوب درباره خودتان است،‎ ‎مخصوصاً درباره انجام دادن چیزی و آن چیز می‌تواند یک شغل جدید، یک ماموریت جدید، بررسی عملکرد، ارتباط شبکه‌ای یا یک جلسه با همکاران باشد. در اینجا چند راهکار وجود دارد که بازدهی واقعی اعتماد به نفس ما را به همراه خواهد داشت.‏

‏۱. تحرک داشته باشید

نه برای شغل جدید و نه زمانی که کنار کسی هستید، همیشه بدنتان را به تحرک مجبور کنید. به جای آسانسور از پله بالا بروید. دورتر از فروشگاهی پارک کنید که قصد رفتن به آنجا را دارید. راه روید. بدوید. دوچرخه‌سواری کنید. یوگا انجام دهید. وزن کم کنید، حتی اگر با بلند کردن و گذاشتن کیف نیم کیلویی در هر دستتان باشد. آنقدر کار کنید تا عرق بریزید. این چنین احساس بهتری خواهید کرد.
نتیجه این است که احساس بهتری می‌کنیم و بااطمینان‌تر می‌شویم. فعالیت، مغز و شش‌ها را تمیز می‌کند، فضایی برای افکار جدیدتر می‌سازد، افکاری بهتر و ممکن است شجاعانه‌تر. این انرژی بیشتری به ما می‌دهد.
و با آن مواجه شوید انرژی‌ای که واقعاً جذاب است. افراد پرانرژی نظر دیگران را به خود جلب می‌کنند. هیچ چیزی مانند خوش‌اندام بودن ظاهر کلی شما را بهبود نمی‌بخشد. یک دسته مناسب از تمرینات نه تنها وضع اندام شما بلکه شخصیت شما را نیز بهبود می‌بخشد. من معتقدم افراد خوش‌اندام بیشتر در مرکز توجه و اعتماد قرار دارند. تمرین نه تنها نیرو و استقامت را افزایش می‌دهد، همچنین دریافته‌ام که بسیار به خنثی کردن عصبانیت و خشم کمک می‌کند.

۲. بنگرید که چه لباسی می‌پوشید

هیچ چیزی مثل لباس بیرنگ و رو نیست. هرچیزی که شما می‌پوشید بیان‌کننده تصمیمی است که در سر دارید و انعکاس سلیقه خوب شما، احساس خوب شما و منش شماست. به یاد داشته باشید، ما دیگران را بیش از هر چیز براساس آنچه که می‌بینیم ارزیابی می‌کنیم. اگر لباس شما در یک بازی تیمی نامناسب باشد، همبازیان حق دارند بپرسند که آیا شما قوانین بازی را می‌دانید و اینکه آیا شما مایلید مورد توجه قرار بگیرید یا نه. مافوق‌های شما حق دارند استنتاج کنند که کیفیت کار شما نظیر کیفیت ظاهر شما خواهد بود. وقتی فکر می‌کنید که برای موقعیت کاری چگونه لباس بپوشید این سئوالات را از خودتان بپرسید.
ـ من که هستم؟
ـ چه نقشی دارم؟
ـ می‌خواهم چگونه به نظر برسم؟
ـ من کجا هستم؟
ـ می‌خواهم روی چه افرادی تاثیر مطلوب بگذارم؟

ما در اینجا درباره وضع مد روز صحبت نمی‌کنیم. ما درباره اینکه چه کارهایی در محیط اطراف ما موثر هستند صحبت می‌کنیم. آراستگی همه چیز است. این ۴ کلید ارتباط را توسعه دهید و اشتباه انجام ندهید.

  • تناسب اندام: اندام خوب می‌تواند لباس ارزان را بر تن شما خیلی گران جلوه دهد در حالیکه اندام بد می‌تواند پوشاک گران شما را نامرتب و زشت بنمایاند.
  • خشک‌شویی: مواد شیمیایی بافت پارچه را خراب می‌کنند، بنابراین لباس‌هایتان را به یک اتوشویی معتبر ببرید و قبل از دریافت آنها را بررسی کنید.
  • کفاش: همه ما به کفش‌های دیگران توجه می‌کنیم، اغلب به این خاطر که وقتی عصبی و دستپاچه هستیم اغب به زمین نگاه می‌کنیم. کفش‌ها را مناسب و براق نگهدارید و اگر نیاز به تعمیر دارند به درستی آنها را تعمیر کنید.
  • دندانپزشک: یک لبخند تمیز و درخشان کمک می‌کند احساس بهتری در مورد خودمان داشته باشیم.

۳. نفس بکشید

محل امنی درون خودتان بیابید. در آرام ایستادن عزت وجود دارد. خرد کردن چیزی زیر دندان، چیزی را در دست تکان دادن،‌جابجا شدن و انجام چند کار با هم از لحاظ روحی آزاردهنده است. واقعاً چه کسی از درون ما بروز می‌کند. اگر به درون خود توجه و تمرکز نکنیم بیش از اینکه محیط اطرافمان را هماهنگ کنیم موجب آشفتگی آن می‌شویم. «تنفس در شکم» را یاد بگیرید: روی زمین دراز بکشید، ساکت باشید و دستانتان را روی شکم‌تان قرار دهید. از درون شکمتان نفس بکشید و به شکمتان اجازه دهید بالا و پایین برود. کودکان بدین طریق نفس می‌کشند و ما می‌دانیم که آنها چطور از خود مطمئن هستند.‏

۴. منضبط باشید

حواستان به قرار ملاقات‌ها باشد. به موقع و سر ساعت حاضر شوید، هوشیار و در لحظه باشید. این یک هدیه به خودتان است مثل دیگران. هر آنچه که ما الان در موردش فکر و احساس می‌کنیم به وجودآورنده چیزی است که در آینده رخ می‌دهد. وقتی به «اکنون» فکر می‌کنیم و دنبال گذشته و آینده نمی‌رویم، درگیر و آگاه از فرصت‌ها هستیم. افرادی که با آنها سر و کار داریم احساس خواهند کرد که ما کاملاً به آنها توجه داریم. این موضوع تاثیری مستقیم بر روی کیفیت شخصیت ما و روابط حرفه‌ای‌مان دارد.

۵. بدهید و بگیرید

اگر خواهان مساعدت و احترام بیشتر هستید، مساعدت و احترام کنید. اگر به دنبال موفقیت هستید، به موفقیت دیگران کمک کنید. اگر لذت بیشتری را خواهانید، شادتر باشید. وقتی ما انرژی مثبت منتشر می‌کنیم، چیزهای بیشتر و بیشتری را برای لذت بردن به وجود می‌آوریم. به شایستگی خودتان احترام بگذارید تا احترام کس دیگر را بگیرید. شاید، همانطور که این را می‌خوانید، فکر کنید که «بله، من هم‌اکنون اینها را می‌دانم به من چیزهایی جدید بگو» لازم است جمله یکی از معلم‌هایم را در اینجا بیان کنم که «همه ما می‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم و افراد موفق آنچه را که می‌دانند انجام می‌دهند.»

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin