رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟

چطور درونگرایی بیل گیتس را پولدار کرد
بازدید 1330

تهیه کننده: محمد برات زاده    گوینده: فاطمه سنگانی      صدابردار: فاطمه جمادی       تدوین گر: فاطمه جمادی

چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟

اگر شخصیت درونگرایی دارید خوشحال باشید، چرا که می‌توانید به وسیله‌ی آن پولدار شوید. کافیست به بیل گیتس نگاه کنید؛ سوزان کین نویسنده‌ی کتاب پر‌فروش «هیس! قدرت درون‌گرایان در جهانی که نمی‌تواند صحبت نکند» و متخصص در مسائل درونگرایان درگزارشی در هافینگتون‌ پست می‌گوید: بیل گیتس یکی از موسسین مایکروسافت فردی درونگرا است، این درحالی است که براساس گزارش مجله‌ی اقتصادی فوربز ارزش دارایی خالص او تقریبا 80 میلیارد دلار است.
پس می‌بینید که درون‌گرا بودن خوبی‌های خاص خودش را دارد، مخصوصا زمانی که درباره‌ی موفقیت‌های مالی صحبت می‌کنیم. امروز میخوایم به نکات شخصیتی بیل گیتس و افراد درون‌گرایی مثل او در مباحث اقتصادی بپردازیم و درباره‌ی تمایز آن‌ها با شخصیت‌های برون‌گرا صحبت کنیم.

تفاوت‌های اصلی درون‌گرایان با برون‌گرایان

طبق آزمون شخصیتی مایرز بریگز (MBTI)، شخص درون‌گرا انرژی خود را از درون خود دریافت می‌کند، نه از منابع خارجی. به همین دلیل، اکثر مردم فکر می‌کنند که اشخاص درون‌گرا خجالتی هستند ولی این امر برای همه‌ی درون‌گرایان صدق نمی‌کند. اشخاص درون‌گرای زیادی وجود دارند که در جمع‌های بزرگ به راحتی صحبت می‌کنند و در محیط کار رهبران بزرگی هستند. حتی درون‌گرایانی وجود دارند که زندگی خود را با اجرای هنرهای نمایشی و یا به عنوان استاد دانشگاه می‌گذرانند. تنها فرق آنها این است که بعد از یک روز طولانی برای گرفتن انرژی دوباره، باید زمانی را به خود اختصاص دهند.
سطوح انرژی (میزان انرژی بدنی و سرحال ‌بودن) و مدت زمانی که افراد ترجیح می‌دهند با دیگران در ارتباط باشند، تنها نکات قابل توجه و جالب که تفاوت بین درون‌گرایان و برون‌گرایان را نشان می‌دهند، نیستند. در حقیقت، لایه‌های دقیق‌تر و منحصر ‌به ‌فرد‌تری در رفتار درون‌گرایان وجود دارد که باعث می‌شود بطور خاص برای کسب ثروت‌ در طولانی‌ مدت مناسب باشند.

درون‌گرایان کمتر تصمیمات لحظه‌ای می‌گیرند

بسیاری از درون‌گرایان را می‌شود با عبارتی که در ادامه می گوییم تشخیص داد: من زمانی را به فکر کردن تخصیص می‌دهم تا بدانم هنگام عمل چه کاری را می‌خواهم انجام بدهم. درون‌گرایان، آدم‌های منظم و تصمیم گیرنده‌هایی محتاط هستند؛ دو ویژگی‌ای که برای کسب ثروت در طولانی مدت بسیار ضروری هستند. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده و کارشناس مالی، می‌گوید: «مهم نیست چقدر پول درمی‌آورید؛ مهم این است که چقدر پس‌انداز می‌کنید.» این مسئله‌ باعث می‌شود شما ثروتمند شوید.
دکتر مریم جَهدی، دکتر مستقر در بخش روانی و سلامت رفتاری در دانشگاه اوهایو می‌گوید به این دلیل درون‌گرایان تصمیمات لحظه‌ای نمی‌گیرند که رفتار آنها بیشتر توسط پی‌آمدها و کمتر توسط پاداش‌ها هدایت می‌شود. طبق مطالعه‌ای در سایت LiveScience.com گفته‌ی دکتر جهدی تایید می‌شود که درون‌گرایان به جای هیجان‌زده شدن به خاطر لذت‌هایی که زود به دست می‌آیند، تمایل به پاداش‌های دیرهنگام دارند.
برعکس، مطالعه‌ای در سال 2013 توسط پروفسور دانشگاه کرنل ریچارد دپیو (Richard Depue) و دانشجوی فارغ التحصیل، یوفو (Yu Fu) انجام شد و نشان می‌داد که برون‌گرایان، دارای شیمی مغز متفاوتی نسبت به درون‌گرایان هستند. برون‌گرایان هنگامی که پاداشی به دست می‌آورند، مثل رسیدن به یک هدف مالی و یا خوردن یک غذای خوشمزه، مغزشان دوپامین بیشتری ترشح می‌کند.
علاوه بر این در برون‌گرایان پاسخ به این دوپامین بسیار شدیدتر است؛ بنابراین آنها دفعات بیشتری فعال‌شدگی احساسات قوی مثبت را تجربه می‌کنند.
مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده و عنوان آن «مقیاس اعتیاد خرید برگن» است و توسط Journal Frontiers in Psychology در ماه سپتامبر منتشر شد، عنوان می‌کند: برون‌گرایی به مقدار زیادی با اعتیاد خرید مرتبط است و اظهار می‌کند برون‌گرایان احتمالا از خرید استفاده می‌کنند تا وضعیت اجتماعی خود را تقویت کنند و جذابیت اجتماعی خود را نگه دارند. مثل خریدن لباس و لوازم جدید برای هر موقعیت و مراسم. به این دلایل، برای برون‌گرایان سخت است که میزان خرج کردن خود را کنترل کنند و نظم کافی اقتصادی را برای ساختن ثروتی برای آینده داشته باشند.

درون‌گرایان تصمیمات سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای می‌گیرند

دکتر جهدی درباره‌ی سرمایه‌گذاری درون‌گرایان چنین می‌گوید: درون‌گرا بودن می‌تواند در گذر زمان بر ثروتمند شدن فرد موثر باشد چرا که بسیاری از تصمیمات اقتصادی درون‌گرایان بر اساس اجتناب از تصمیمات بد، پیامدهای منفی و فرصت‌های از دست‌رفته گرفته می‌شود. در حالیکه یک برون‌گرا توسط پاداش‌های لحظه‌ای برای تقویت احساسات مثبتش هدایت می‌شود. احساساتی که در زمان یک خرید مهیج دارید. این درست برعکس چند سال انتظار برای دیدن یک بازدهی خوب از سرمایه است.
درکل، به گزارش رویترز سرمایه‌گذاری موفق نیازمند تاملی بادقت است و طرز تفکر درون‌گرایی به خاطر طبیعتش، تصمیمات با عجله و بدون تحقیق، برای مسئله‌ای به مهمی سرمایه‌گذاری را برنمی‌تابد. در حالی که بعضی از برون‌گرایان به دنبال هیجان و تصمیمات آنی هستند که این تمایل آنها را در معرض گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری پرمخاطره و ناروا قرار می‌دهد، در حالیکه درون‌گرایانِ ساکت، دارای شمی محکم و مبتنی بر تحقیق هستند. براساس مصاحبه مجله‌ی (U.S. News) با کین (Cain): درون‌گرایان علاقه دارند قبل از اینکه حرف بزنند یا عملی انجام دهند، به آرامی و عمیقا آن را پردازش کنند و با پاداش به تاخیر افتاده، مشکل ندارند.
همچنین او برای رویترز توضیح داد که به همین دلیل است که سرمایه‌گذار افسانه ای وارن بافِت (Warren Baffett) اینقدر موفق است. کین می‌گوید: بافِت مثالی کلاسیک از یک انسان درون‌گرا است که با ‌احتیاط و سنجش مناسب همه‌ی جوانب، ریسک می‌کند.

درون‌گرایان در محل کار از بقیه بهتر هستند

علاوه بر مواظبت در خرج کردن و تفکر در سرمایه‌گذاری، درون‌گرایان در محل کار از بقیه‌ بهتر هستند؛ و این بهتر بودن می‌تواند به آنها کمک کند تا پول بیشتری دربیاورند و ترفیع رتبه بگیرند. ممکن است آنها خیلی پرحرف یا اجتماعی نباشند؛ درون‌گرایان می‌توانند چیزی که جنیفر کن ویلر (Jennifer Kahnweiler)، نویسنده و یکی از سخنرانان معروف در دنیا، چهار پی (4P) می‌نامد را اجرا کنند: آمادگی (Preparation)، حضور (Presence)، تلاش (Push) و تمرین (Practice)؛ تا به رهبرانی لایق در محل کار بدل شوند.
همچنین درون‌گرایان، انسان‌های با فکر و وظیفه‌شناسی هستند. مارتی اولسن لینی (Marti Olsen Laney)، نویسنده‌ی «مزایای درون‌گرایی» به CNN گفته است که درون‌گرایان ویژگی‌های رهبری دارند که آنها را از برون‌گرایان متمایز می‌سازد. او می‌گوید: شما در انسان‌های درون‌گرا الگویی از وظیفه‌شناس بودن، درست انجام دادن کارها، خلاق بودن و توانایی حل کردن مشکلات را می‌بینید.
بر اساس مطالعه‌ی انجام شده در موسسه تحقیقاتی میشیگان افرادی که در صفت وظیفه‌شناسی نمراتی بالاتر از 85 درصد مردم بدست آوردند هر سال 1500 دلار بیشتر از متوسط یک امریکایی درآمد کسب می‌کنند، که این مقدار در مدت حیات آنها بالغ بر بیش از 96 هزار دلار درآمد و در پس اندازهای تمام عمرشان بالغ بر بیش از 158هزار دلار خواهد بود.

حرف آخر

محققان مدتهاست علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی تفاوت‌های بین درون‌گرایان و برون‌گرایان دارند. درحالیکه برون‌گرایان زمان زیادی از رهبری و مورد توجه بودن لذت برده‌اند، تحقیقات نشان می‌دهد که الان وقت درخشیدن درون‌گرایان است و آنها هم می‌توانند رهبرانی لایق باشند.
اگر شما یک درون‌گرا هستید؛ بیشتر صلاحیت بهره‌وری از استعدادها و مهارت‌های منحصر‌به‌فرد خود را برای به دست آوردن موفقیت و ثروت دارید. کسی چه می‌داند شاید شما بیل گیتس بعدی بودید.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin