رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

کلیدهای طلایی برای بدست آوردن اعتماد به نفس

کلیدهای طلایی برای بدست آوردن اعتماد به نفس
بازدید 1115

کلیدهای طلایی برای بدست آوردن اعتماد به نفس

اگر سخنرانی در پیش دارید, با کسی باید وارد مذاکره شوید, میخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید یا فقط میخواهید زندگیتان را پیش ببرید، اعتماد به نفس بهترین دوستتان است. در ادامه به شما کمک میکنیم چطوری اعتماد به نفس را به سرعت بدست آورید یا حداقل وانمود کنید که بدست آورده اید و کارتان را پیش ببرید.

قوز نکنید

علارغم نشان از بی اعتماد به نفسی ! قوز کردن نشان میدهد شما هیچ اعتقادی به خودتان هم ندارید. امتحان کنید : یک کاغذ برچسبی برای یادآوری بر بالای صفحه مانیتور کامپیوترتان بچسبانید و با خودکار قرمز فلش ای به سمت بالا بکشید و زیرش بنویسید “قوز کردی ؟؟؟؟؟”.برای تصحیح خودتون این کار را انجام دهید :شانه هایتان را به سمت عقب ببرید و تصور کنید شخصی رشته نخی به سر شما بسته و از بالا میکشد؛ ستون فقراتتان کش می آید و چانه تان بالا می آید.

بدانید که اکثر مردم راجع به شما اصلا فکر نمیکنند

افراد کمرو بیش از حد درباره‌ی اینکه سایرافراد درباره شان چه فکری خواهند کرد نگران میشوند. ولی موضوع این است که در واقع مردم به هیچ وجه راجع بهشون اصلا فکر نمیکنند-اصلا-.تصور کنید توان جادویی خواند افکار دیگران را داشتید, فکر می کنید تو سر اطرافیانتون چه جملاتی میشنیدید؟ این ها رو :
\”ای وای ! پایانه رو رد کردم / وای پول یادم رفت / فردا چی بگم به مجید / امروز یادم باشه زود برگردم به کارهام برسم / عجب ترافیکی ,امروزم دیر می رسم سر کار…\”توجه کنید چقدر ضمیر متصل اول شخص می بینید تو جمله‌ها کردم , یادم رفت , بگم , برگردم … آدم به طور طبیعی در خود فرو رفته است ! آنقدر عموم برای خودشان افکاری دارند که فکر کنند که دیگر وقت ندارند درباره‌ی شما فکر کنند.

گفتگوی منفی با خود : اکیدا ممنوع

چنانچه خودتان را \”متفاوت\” تعریف می‌کنید, به احتمال قوی از آن گروه از کسانی هستید که گفتگوهای منفی زیادی با خودشون دارند.دقت کنید, چه چیزهایی به خودتون در طول روز میگید. هروقت درباره چیزی مانند \”نمیتوانم انجامش دهم\” فکر میکنید به سرعت با \”نهایت تلاش ام رو می‌کنم\” عوض کنید. کلید حل این مساله در‌این است که از خودتان بیرون بیایید و تحت عنوان یک شخص سوم به حرف های خودتون با خودتون گوش دهید. چه احساسی به شما دست می دهد در صورتی‌که بشنوید کسی که در کنار شما نشسته به خودش می‌گویید \”خیلی چاقی/ خنگی/بی دست و پایی/ بی خاصیتی …\” خیلی زننده,درست است؟خودتان را در افکارتان طوری تربیت و اصلاح کنید که در دنیای بیرون می توانید سایرافراد را تربیت یا این که اصلاح نمائید.

آسون بگیر

برخی اشخاص به طور طبیعی نسیت به اشخاص دیگر جدی هستند .چنانچه شما هم همینطور هستید, یاد بگیرید لبخند بزنید و بخندید. حتی بک نیشخند کوچک می‌تواند دیگر افراد را بر انگیزاند تا بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند.برای تبدیل کردن خندید به یک عادت, زمانی را معین کنید در طول روز تا آنرا تمرین کنید حتی برای چند دقیقه حتی‌د‌ر ماشینتان به سمت محل کارتان یا حتی شب پیش از خواب. شاید تعجب آور باشد, ولی پس از مدتی خندیدن میتواند به طور عادت درآید برایتان. پژوهش ها نشان داده مجبور کردن خودتان به خندیدن برای سلامتی تان بسیار موثر میباشد.
اشتباهات تان را با مرحمت حل نمائید چطوری کنار آمدن با سرخوردن در روزهای برفی نیز مهم است . اشخاص با اعتماد به نفس می‌دانند هیچکس بدون نقص نیست و چنانچه هم در کسب و کارتان با سر به زمین بخورید و همه چیزتان را از دست دهید, پایان جهان که نیست.از خودتان بپرسید: پس از سه ماه این اشتباهم چقدر مهم خواهد بود؟
هر اشتباهی که کرده باشید هیچ روش دیگری به جز بررسی آن و قول دادن به خودتان که دیگر تکرارش نکنید ندارد. به قول نویسنده بزرگ دِل کارنگی : \”برای شیر ریخته شده ناله مکن.\” , درحال حاضر در حالتی‌که اشتباهایتان چیزی مانند لیزخوردن, میل کردن دستتان به باکس های فروشگاه و به هم ریختن کل آن‌ها یا این که ازین دست اتفاقات باشد بهترین معالجه خندیدن به خودتان است ؛ این بهترین روش برای کنار آمدن با اشتباهتان است .

بازخورد بگیرید

از اطرافیانتان درباره اعتماد به نفس تان سوال کنید, هر بار که تمرین میکنید دوباره سوال کنید. هرکجا احساس میکنید ضعف دارید برطرف سازید.

به خودتان عشق بورزید

شرط اساسی اعتمادبه‌نفس، خودشیفتگی و اساسی ترین مانع آن، خودشکنی است. برای اینکه اعتمادبه‌نفس داشته باشید، باید خودشیفته گردید. باید عاشق جسم و روح بود و شناخت و درک درستی از خویشتن داشت.

خود را تشویق و ستایش کنید

به خاطر کوچکترین کار خوبی که انجام می‌دهید، خود را ستایش و تشویق کنید. شما عادت کرده اید برای کارهای نادرست خود، هزاران بار خود را سرزنش کنید. اما یک بار هم خود را شایسته ستایش و تشویق ندانسته اید. هیچ کدام از کارهای مثبت خود را کوچک و بی اهمیت تلقی نکنید.

احساس گناه بزرگترین مانع است

یکی از بزرگترین مانع‌های اعتمادبه‌نفس شما، احساس گناه است. احساس گناه، اعتمادبه‌نفس را در شما سرکوب و نابود می‌کند. شایع ترین احساس گناه، این است که شما براساس نظام ارزشی و وجدان خود عمل نکنید. بهترین روش برای تغییر دادن خود و مسلط شدن بر وضعیت، عشق ورزیدن به خود است.

تفکر مثبت داشته باشید

هیچ وقت نگویید: “اعتمادبه‌نفس ندارم”، “اراده‌ام ضعیف است”،و …به‌جای آنکه با بیان منفی از خود حرف بزنید، به خود بگویید: “هر روز و هر شب شخصیت من از هر جهت، بهتر و بهتر می گردد و اعتمادبه‌نفس من روز به روز بیشتر و بیشتر می شود”.

در پی کسب موفقیت، هر چند کوچک باشید

اگر هدف‌های بزرگی دارید، اما اعتمادبه‌نفس ندارید، این هدف‌ها خطرناک هستند. هدف‌های کوچک و موفقیت ‌های سریع و کوتاه‌مدت، بسیار بهتر است. حتی هدف‌های بزرگتان را به هدف‌های کوچک تبدیل کنید و مرحله به مرحله تلاش کنید به این هدف‌های کوچک برسید تا هدف نهایی و بزرگ شما عملی شود.

همیشه تبسم بر لب داشته باشید

اولین نماد درونی اعتمادبه‌نفس، رضایت خاطر است. شما برای انکه در خود اعتمادبه‌نفس ایجاد کنید باید حالت تبسم بگیرید. بدون تبسم از منزل خارج نشوید. تبسم و خندیدن، هورمونی را در مغز ترشح می‌کند که ترشح این هورمون هنگام درد، سبب تسکین درد می‌شود.

حالت افراد موفق را به خود بگیرید.

حالت کسانی را به خود بگیرید که موفق، مصمم، پرتلاش و با اعتمادبه‌نفس هستند. در کمال آرامش، قدم‌ها را محکم برداشته، با چهره‌ای متبسم و رویی گشاده راه بروید، حالتی به خود بگیرید که انگار از زندگی خود، کمال رضایت را دارید و هدف‌دار و جهت‌دار هستید.

ارتباط با خدا و نیروی توکل

به خدا توکل کنید. هر چه رابطه شما با خدا نزدیکتر باشد، اعتمادبه‌نفس بیشتری را در خود تجربه می‌کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر گردد، ترس و اضطراب بیشتری بر شما غالب می‌شود. ارتباط با خدا به شما نیرومی‌دهد.

خود را به دیگران وابسته نکنید

اعتمادبه‌نفس با هر نوع وابستگی منافات دارد. شما به‌کار خود وابسته نیستید. این کار شما است که به شما و انرژی و توانایی شما وابسته است. هیچکس نمی‌تواند اسباب آرامش و رضایت شما را فراهم کند به‌جز خودتان. خود را تحت هیچ شرایطی به هیچ چیز و هیچکس وابسته نکنید.

کمک به دیگران

کمک به دیگران، این نکته را در ذهن تثبیت می‌کند که من آنقدر قادر هستم که می‌توانم به دیگران کمک کنم.اعتمادبه‌نفس واقعی زمانی در شما شکل می‌گیرد که بخشی از وقت خود را به دیگران اختصاص دهید.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin