رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

ده ویژگی رفتاری آدم‌های باهوش

ده ویژگی رفتار های ادم های باهوش
بازدید 1337

تهیه کننده: محمد برات زاده     گوینده: خانم نعمت زاده      صدابردار: فاطمه جمادی    تدوین گر: فاطمه جمادی

ده ویژگی رفتاری آدم‌های باهوش

افراد باهوش ذکاوت خودشان را به رخ دیگران نمی‌کشند، چون هوش زیادشان به‌نظرشان طبیعی می‌آید و تنها تلاش‌شان این است که بدون جلب‌توجه، آزادانه زندگی کنند. شاید شما اسم این را تواضع یا سادگی و اخلاق نیک بگذارید، اما این افراد در حالت عادی کاملا متوسط و معمولی به نظر می‌رسند تا اینکه ناگهان روزی شما را با جرقه‌ای از هوش خود حیرت‌زده می‌کنند. امروز ۱۰ ویژگی افراد باهوش را بررسی می‌کنیم. همراه ما بمانید.

۱. شب ‌زنده‌ دارند

تحقیقات نشان داده است افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و به کارهایشان می‌رسند و در واقع شب‌ها بیشترین میزان کار مفید را دارند، در مقایسه با افراد سحرخیز آی‌کیوی بالاتری دارند. البته باید گفت که فقط بیدار ماندن تا نیمه‌های شب شما را آدم باهوشی نمی‌کند!
این افراد برایشان راحت‌تر است که شب‌ها بیدار بمانند و مشغول وبگردی، مطالعه و یادگیری مطالب جدید باشند. چون این یادگیری‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که همه خواب هستند، دانش و مهارت‌هایشان معمولا دیگران را غافل‌گیر می‌کند.

۲. ساکت‌اند

از جمله ویژگی افراد باهوش ساکت بودن آنهاست. همه فکر می‌کنند آدم‌های ساکت درون‌گرا هستند و به لحاظ روابط اجتماعی ضعیف عمل می‌کنند. این مسئله همیشه صحیح نیست. نمی‌توان گفت که همه آدم‌های ساکت باهوش‌اند، اما افراد باهوش سعی می‌کنند اگر موقعیتش فراهم باشد گوشه‌ای ساکت بنشینند.
این افراد به حرف‌هایی که زده شده گوش می‌دهند، فکر می‌کنند و خود را برای پاسخ آماده می‌کنند و همیشه سکوت را به گفت ‌وگوهای بی‌هدف ترجیح می‌دهند.

۳. از مشکلاتشان فرار نمی‌کنند

فرد باهوش اجازه نمی‌دهد مشکلات فراوانی که در زندگی‌اش وجود دارند او را شکست بدهند. او پیش از اینکه مشکلاتش از کنترل خارج شوند، آنها را اولویت‌بندی می‌کنند و یکی‌یکی سراغشان می‌روند.
اگر شما هم به‌راحتی با مشکلات مواجه می‌شوید، چالش‌های زندگی را با آغوش باز می‌پذیرید، به نظر می‌رسد آدم خیلی باهوشی هستید.

۴. دوستان‌ باهوش و خلاقی دارند

دوستانی که در کنار خود دارید همیشه نشان‌دهنده بخشی از شخصیت شما هستند. افرادی که هوش استثنایی دارند دوستانشان را هم از بین افراد خلاق، باهوش، فرهیخته و انتخاب می‌کنند.
البته همیشه استثناهایی هم هست، اما اگر ۸۰درصد از آدم‌های زندگی‌تان آدم‌های باهوش و جالبی هستند، احتمالا شما هم جزو افراد باهوش هستید.

۵. برای کامل‌شدن تلاش می‌کنند

هوش فراوان را نمی‌توان از ظاهر فرد یا صرفا صحبت‌هایش دریافت، بلکه می‌توان آن را در این جست که افراد باهوش چگونه با خود رفتار می‌کنند. افراد باهوش همیشه دنبال تکامل هستند، به همین دلیل هر بار با آنها ملاقات می‌کنید متوجه تغییرات و پیشرفت‌های‌ کوچک آنها می‌شوید.
این ذهنیت کمال‌گرا در تمام جنبه‌های زندگی افراد باهوش خود را نشان می‌دهد، در ظاهرشان که سعی می‌کنند همیشه در بهترین حالت خود باشند و تلاش برای اینکه فن بیان خوبی داشته باشند یا اینکه ساعت‌ها تمرین می‌کنند تا بهتر دارت پرتاب کنند!

۶. از خود انتقاد می‌کنند

افراد باهوش از خودشان انتقاد می‌کنند! همه ما همه ‌جا افرادی خودشیفته را می‌بینیم که مرتب دروغ می‌گویند چقدر خوب هستند. با این وضع اگر فردی را ببینیم که انتقادپذیر است و مرتب خودش را نقد می‌کند، نفس راحتی می‌کشیم.
همین‌که فردی به دنبال فخرفروشی و تحت‌تأثیر قراردادن دیگران نیست و پیوسته دنبال عیب‌های خود و اصلاح آنهاست، هوش او را نشان می‌دهد.

۷. دوست دارند مطلع باشند

افراد باهوش همیشه از تازه‌ترین خبرها در زمینه‌های مختلف آگاه‌اند و همیشه در پی افزایش ذره به ذره آن هستند. اخبار داخلی و خارجی را دنبال می‌کنند و می‌کوشند یاد بگیرند برای بهبود مسائلی که مستقیم به زندگی‌شان مربوط است چه قدمی بردارند.
هدف همیشگی این افراد یادگیری چیزهای جدید، جمع کردن اطلاعات و افزایش مهارت‌هایشان است. آنها هیچ‌وقت بیکار نمی‌نشینند و همیشه کاری برای مشغول‌کردن خود پیدا می‌کنند.

۸. پیوسته مشغول انجام کارهای مختلف هستند

یک شاخص خوب برای شناختن افراد باهوش این است که همیشه هم‌زمان مشغول انجام چند پروژه و فعالیت هستند، مثلا:

  • دنبال یادگیری زبان انگلیسی و تقویت آن هستند؛
  • دستورالعمل تعمیر شیر آب خانه را می‌خوانند؛
  • کلاس ورزش‌ می‌روند؛
  • دستور پخت غذاهای جدید را یاد می‌گیرند؛
  • مشغول گردآوری کتاب‌های مربوط به معماری قرون وسطی هستند.

بسیاری از افراد دوست دارند شغلی داشته باشند، اما افراد باهوش در پی پرکردن وقت آزادشان با فعالیت‌های مفیدی هستند که آنها را در مسیر پیشرفت و یادگیری قرار می‌دهند.

۹. سؤال‌های بجا می‌پرسند

وقتی با فرد باهوشی صحبت می‌کنید، مدام وسط حرف شما نمی‌پرد و با سروصدای زیاد سعی نمی‌کند مکالمه را به‌تنهایی پیش ببرد. افراد باهوش معمولا با دقت گوش می‌دهند و ممکن است لحظاتی برای فکرکردن به آنچه گفته‌اید سکوت کنند، اما در جای درست سؤالی می‌پرسند که دقیقا مناسب همان لحظه است. بهترین ویژگی افراد باهوش این است که آنها به شما مشاوره‌های مفیدی می‌دهند یا مسیر مکالمه را به سمتی می‌برند که خودتان به نتیجه مطلوب برسید.
اگر دوستانتان از هم ‌صحبتی با شما لذت می‌برند و به شما گفته‌اند که شنونده خوبی هستید، احتمالا بهترین و باهوش‌ترین دوست آنها بوده‌اید.

۱۰. تصور نمی‌کنند که خیلی باهوش‌اند

افرادی که هوش و شایستگی کمی دارند معمولا در بیان توانایی‌های خود مبالغه می‌کنند، در حالی که افراد باهوش توانایی‌های خود را دست‌کم می‌گیرند. دلیلش این است که شما هرچقدر باهوش باشید، متوجه می‌شوید فاصله شما با کمال چقدر است و هیچ‌گاه از سطح رشد و پیشرفت خود احساس رضایت نمی‌کنید.
هوش واقعی هیچ‌گاه کاملا از دید دیگران دور نمی‌ماند. این‌طور نیست که افراد باهوش مدام در حال معمولی جلوه‌دادن خود باشند، آنها فقط هوش خود را به رخ دیگران نمی‌کشند و با آن خودنمایی نمی‌کنند.
هرچند این ۱۰ نشانه به‌راحتی چهره واقعی آنها را نشان می‌دهد.

سؤالات رایج درباره افراد باهوش:

۱. ویژگی افراد باهوش و نابغه چیست؟
مهم‌ترین ویژگی این افراد دقت زیاد و تلاش برای درک درست چیزهای مختلف است. این افراد کمال‌گرا هستند، اما هیچ‌گاه هوش خود را به رخ دیگران نمی‌کشند و خود را فردی معمولی می‌دانند.
۲. مشکلات افراد باهوش چیست؟
گاهی این افراد برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند و درست درک نمی‌شوند. این مسئله باعث مشکلاتی در روابط شخصی و کاری‌شان می‌شود.
۳. ازدواج با افراد باهوش چگونه است؟
افراد باهوش هم مانند بقیه آدم‌ها هستند و در واقع اغلب تشخیص‌دادن تفاوتشان دشوار است. درک بالای این افراد آنها را جذاب می‌کند، البته اگر شما هم بتوانید درکشان کنید!
۴. خصوصیات زنان باهوش چیست؟
زنان باهوش سختکوش و مستقل هستند، احساسات خود را خوب کنترل می‌کنند و روابط اجتماعی و کاری خوبی دارند.
۵. چرا افراد باهوش تنها هستند؟
این حرف بیشتر مواقع حقیقت ندارد. اتفاقا افراد باهوش به‌ خاطر درک بهتر افراد و دقت زیادشان بهتر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، فقط گاهی ترجیح می‌دهند زمانشان را با افرادی مثل خودشان بگذرانند یا آن را صرف توسعه فردی کنند.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin