رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

غلبه بر شکست عشقی با 13 راهکار

غلبه بر شکست عشقی
بازدید 1935

تهیه کننده: محمد برات زاده     گوینده: اسماء حسینی     صدابردار: محمد برات زاده     تدوین گر: محمد برات زاده

غلبه بر شکست عشقی با 13 راهکار

به یاد داشته باشید که درمان قلب شکسته زمان خواهد برد. با این حال برای غلبه بر شکست عشقی و محافظت از سلامت روح و جسم خود می‌توانید از برخی راه‌کار‌ها کمک بگیرید. هیچ راه سریع و آسانی برای غلبه بر شکست عشقی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که این کار زمان‌بر و سخت خواهد بود. اما تا ابد طول نخواهد کشید.
از این رو، در این پادکست قصد داریم به راه‌کار‌هایی برای غلبه بر شکست عشقی اشاره کنیم.
به نظرتون برای غلبه بر شکست عشقی باید چه‌کار کنیم؟
غلبه و فراموشی شکست عشقی فقط نیاز به زمان دارد. هرچند با انجام برخی کار‌ها می‌توانید به روند بهبود خود کمک کنید. پس ما بهتون ۱۳ تا راهکار برای غلبه بر شکست عشقی رو معرفی کنیم.

۱. تمام راه‌های ارتباطی خود را با طرف مقابل قطع کنید؛ این قانون را جدی بگیرید. از همسر یا عشق سابق خود فاصله گرفته و با او تماس نگیرید. او را در شبکه ‌های اجتماعی دنبال نکنید. تا زمانی که هنوز آسیب پذیر هستید، احتمال برگشت به رابطه‌ایکه مناسب شما نبوده، زیاد است. به علاوه، ادامه ارتباط بعد از جدایی می‌تواند آسیب و اضطراب بیشتری به شما وارد کند.

۲. اجازه دهید احساسات‌تان بیرون بریزند، گریه کنید، جیغ بکشید، فریاد بزنید، راهی پیدا کنید تا غم و غصه و درد‌های خود را تسکین دهید. این مرحله را نادیده نگیرید، در غیر این صورت، درد و اندوه‌ در وجودتان باقی خواهد ماند. طبیعی است که احساس غم، عصبانیت، درماندگی و ناامیدی کنید.
این احساسات را بپذیرید و تلاش کنید که از شر آن‌ها خلاص شوید. برای مثال به آهنگ‌های غمگین گوش دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که گوش کردن به آهنگ‌های غمگین در حقیقت می‌توانند ما را خوشحال‌ترکند.

۳. جدایی خود را بپذیرید

این موضوع زمان خواهد برد. به این موضوع فکر نکنید که برای پیشگیری از این اتفاق چه کار‌هایی می‌توانستید انجام دهید. به دنبال دلیل و توضیح نباشید. پس از جدایی، فقط به این موضوع فکر کنید که چطور فصل جدید از زندگی خود را شروع کنید.

۴. خودتان را پیدا کنید

این موضوع سخت و زمان‌بر خواهد بود، اما ارزشش را دارد. سعی کنید تکه‌هایی از خود را که در این رابطه از دست داده‌اید، دوباره پیدا کنید. برای اینکه بفهمید چه می‌خواهید، پرسش‌های زیر را از خود بپرسید.
اگر «عشق به خود» اولویت اصلی زندگی من است، آیا کار‌هایی که انجام می‌دهم را باز هم انجام خواهم داد؟
زندگی من قبل از این رابطه چطور بوده است؟
چه اهدافی دارم و چطور باید شروع کنم؟
مهمترین چیزی که باید بهبود ببخشم، چیست؟

۵. تفریح کنید و خوش بگذرانید

زمانی که آمادگی لازم را به دست آوردید، با دوستان‌تان بیرون رفته و از زندگی خود لذت ببرید. کار‌هایی را انجام دهید که شما را خوشحال و خندان می‌کنند.

۶. از این مرحله به تنهایی عبور نکنید

احساسات خود را با دوستان و اعضای خانواده‌تان در میان بگذارید. گوشه گیری و انزوا تنها باعث افزایش استرس و کاهش تمرکزتان خواهند شد، در صورت نیاز حتما به یک مشاور و متخصص مراجعه کنید. از دریافت کمک نهراسید و خجالت نکشید، اگر حرف زدن برایتان مشکل است، آن‌ها را بنویسید.

۷. از خودتان به درستی مراقبت کنید

ضروری است که پس از جدایی و شکست عشقی، به نیاز‌های خود توجه کنید. استرس و ناراحتی می‌توانند شما را از لحاظ روحی و جسمی آسیب پذیر کنند. به گونه‌ای با خود رفتار کنید که انگار آنفولانزا گرفته‌اید.
استراحت کافی داشته باشید؛ خوب غذا بخورید و شرایط استرس‌ زا را به حداقل برسانید. برای تسکین درد و اندوه خود به هیچ وجه به الکل، مواد مخدر یا پرخوری و کم‌خوری روی نیاورید.

۸. تشکر و قدردانی را جایگزین نفرت و عصبانیت خود کنید؛ مهم نیست چه کسی مقصر است، کینه و نفرت را در دل خود نگه ندارید. همه اشتباه می‌کنند. اجازه دهید احساسات منفی از وجودتان رخت بربسته و در عوض بابت تجربه و درس‌هایی که آموخته‌اید، سپاسگزار باشید. به علاوه، مراقبه و مدیتیشن روشی خوب برای حفظ انرژی‌تان است.

۹. ورزش کنید

هیچ چیز نمی‌تواند همچون ورزش، ذهن شما را از مشکلات رها کند.
هر روز پیاده روی کنید؛ به باشگاه بروید؛ شنا کنید.

۱۰. شما فوق العاده‌اید و لیاقت عشق واقعی را دارید

این را همیشه به خاطر داشته باشید که شما فردی جذاب و دوست داشتنی هستید. شاید رابطه‌تان به پایان رسیده، اما بدین معنا نیست که بازنده‌اید.
افراد زیادی آن بیرون منتظر شما هستند. فرصت‌های‌تان را از دست ندهید.

۱۱. کاری متفاوت انجام دهید

گاهی اوقات بهترین راه برای خارج شدن از یک وضعیت ناخوشایند این است که چیزی متفاوت را امتحان کنید. برای مثال به تعطیلاتی هیجان انگیز بروید؛ یک زبان جدید یاد بگیرید یا وسایل و فضای خانه را تغییر دهید.

۱۲. کتاب‌های خودیاری را بخوانید

آگاهی از این موضوع که دیگران نیز چنین تجربیات مشابهی داشته و آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، به شما حس بهتری داده و کمتر احساس تنهایی خواهید کرد. 

خواندن کتابهاب خودیاری

۱۳. خود دلسوزی را تمرین کنید

با خودتان با عشق و احترام رفتار کرده و خود را قضاوت نکنید.
به این موضوع فکر کنید که اگر دوست نزدیک‌تان دچار چنین مشکلی شود به او چه خواهید گفت؟
چطور عشق و محبت خود را به او نشان خواهید داد؟
همان کار‌ها را برای خود انجام دهید.

کلام آخر

جدایی و طلاق می‌توانند یکی از استرس‌زا‌ترین و احساسی‌ترین تجربیات زندگی باشند. زمانی که یک رابطه شکست می‌خورد، ناامیدی، استرس و اندوه عمیقی را تجربه خواهیم کرد.
سعی کنید خود را بابت اشتباهاتتان سرزنش نکنید، بلکه از آنها درس گرفته تا در آینده، انتخاب و رفتار بهتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که درمان قلب شکسته زمان خواهد برد. اما با کمک برخی راه کار‌ها می‌توانید از سلامت جسم و روح خود محافظت کنید.
آیا شما هم شکست عشقی را تجربه کرده‌اید؟
برای بهبود شرایط خود چه‌کار کردید؟

لطفا نظرات خود را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

برگرفته از سایت: https://setare.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin