رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟
بازدید 1169

تهیه کننده: محمد برات زاده     گوینده: رضا هاشمی      صدابردار: فاطمه جمادی       تدوین گر: فاطمه جمادی

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟

اکثر اوقات عادت کرده ایم که خودمان را از زاویه نگاه دیگرافراد بشناسیم و اگر در این مسیر افراد دید خوبی به ما نداشته باشند اعتماد به نفس مان به مقدار زیادی پایین می آید و چنانچه شانس با ما باشد و کسی از ما خوشش بیاید، تقریبا در آسمان ها سیر می کنیم ولی یادتان باشد که درک ما از خودمان تاثیر زیادی روی نوع دیدگاه دیگران دارد زیرا آدم ها همان طوری درباره ما فکر می کنند که ما در مورد خودمان فکر می کنیم. در این بین عوامل زیادی وجود دارند که تحت کنترل ما هستند و می توانیم با توجه به آن اعتماد به نفس مان را بالا ببریم.
این ۷ روشی که برای شما توضیح داده ایم، می تواند در زندگی شما تفاوت بزرگی را به وجود بیاورد. امتحانش ضرری ندارد!

1- لباس مناسب به تن کنید:

هنگامی که شما خوب به نظر برسید دیگران دید متفاوتی نسبت به شما پیدا می نمایند. با حمام و آراسته کردن سر و صورت و پوشیدن لباس تمیز می توانید اعتماد به نفس کافی را کسب کنید اما آراستگی به این معنا نیست که پول زیادی خرج کنید.می توانید به جای تهیه انبوهی لباس ارزان قیمت، چند تکه لباس با کیفیت مطلوب خریداری کنید و با این کار ظاهر خود را مرتب تر کنید.

2- به نحوه ایستادن خود توجه کنید:

چنانچه با سستی و بی حالی و شانه های افتاده صحبت می کنید، زمانی که نسبت به آنچه عمل می کنید علاقه نشان نمی دهید و به خودتان عشق نمی ورزید این به این معناست که شما اعتماد به نفس کافی ندارید. موقع صحبت کردن صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و تماس چشمی داشته باشید. با تمرین این موارد نه تنها احساس مثبتی در دیگران نسبت به خود ایجاد می کنید بلکه احساس قدرت بیشتری نیز می کنید.

3- در ردیف و صف جلو قرار گیرید:

بیشتر مردم در مدرسه، اداره و جلسات ترجیح می دهند در ردیف عقب قرار گیرند چون از مورد توجه قرار گرفتن وحشت دارند و در واقع اعتماد به نفس ندارند. تصمیم بگیرید برای رفع آن در ردیف جلو بنشینید و بر ترس خود غلبه کنید. نکته دیگر آنکه افراد با اعتماد به نفس بالا سریع راه می روند، آن ها همیشه جایی برای رفتن و دیدن دارند. حتی اگر عجله ندارید با انرژی حرکت کنید این باعث می شود مهم به نظر برسید.

4- با صدای بلند صحبت کنید:

اگر جزء گروهی هستید که از حرف زدن با صدای بلند در جمع وحشت دارید از همین حالا شروع کنید. سعی کنید حداقل یک بار در گروه با صدای رسا صحبت کنید؛ از این روش نه تنها اعتماد به نفس خود را بالا می برید بلکه در جمع دوستان تان محبوب تر نیز می شوید.

5- سخنران خود باشید:

۳۰ تا ۶۰ ثانیه از سخنرانی هایی که هدف ها و آرزوهای شما را در بردارد بر روی کاغذ بنویسید و آن را در جلوی آینه با صدای بلند مانند یک سخنران بازگو کنید حتی می توانید در ذهن خود نیز آن را مرور کنید. شاید این کار برای تان به اندازه ای خنده دار به نظر برسد اما باور کنید که می تواند معجزه ای را در بالا بردن اعتماد به نفس تان ایجاد کند.

6- سپاسگزار باشید:

به جای آن که به نداشته ها و نقاط ضعف خود تاکید کنید لیستی از چیزهایی که دارید تهیه کنید و هر روز زمانی را به قدردانی و سپاسگزاری اختصاص دهید. موفقیت های گذشته، مهارت های منحصر به فرد و حرکت های مثبت خود را مرور کنید.

7- از دیگران تعریف کنید:

زمانی که ما نسبت به خود حس مثبت نداریم به توهین و غیبت دیگران می پردازیم. برای تغییر آن باید یاد بگیرید از دیگر افراد تعریف و از شایعه پراکنی در مورد دیگران خودداری کنید. با پیدا کردن بهترین ها در دیگران بهترین ها را در خود می یابید.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin