رسانه اینترنتی دیدوشنو
چگونه فن آوری تکامل می یاب
بازدید 1174
ریحانه رحیمی 555 روز پیش

چگونه فن آوری تکامل می یابد توسط کوین کلی

 

موضوع: فن آوری تکامل می یابد توسط کوین کلی 

نویسنده: کوین کلی

دسته بندی: سخنرانی تد

زمان : 20 دقیقه

سخنرانی تد،فن آوری تکامل می یابد توسط کوین کلی

کوین کلی علاقه مند به فناوری می پرسد "فناوری چه می خواهد؟" و کشف می کند که حرکت آن به سمت همه جا و پیچیدگی شباهت زیادی به تکامل زندگی دارد. درباره سخنران کوین کلی · چشم انداز دیجیتال شاید کسی بهتر از کوین کلی ، که داستان زندگی او مانند رساله ای در مورد ارزش و تأثیرات فناوری است ، قابل تامل باشد.ین سخنرانی در یک کنفرانس رسمی TED ارائه شد .

کوین کلی (به انگلیسی: Kevin Kelly) (زاده ۱۴ اوت ۱۹۵۲) نویسنده، عکاس، آمریکایی و سردبیر اجرایی مجله وایرد می‌باشد. او همچنین دانشجوی فرهنگ آسیایی و دیجیتال است.
زندگی شخصی
کلی در ۱۴ اوت ۱۹۵۲ در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۰ از دبیرستان وستفیلد نیوجرسی فارغ‌التحصیل شد. از طریق پدرش، مدیر اجرایی مجله تایم که در کار خود از تجزیه و تحلیل سیستم‌ها استفاده می‌کرد، کلی نیز به سایبرنتیک علاقه‌مند شد. وی به مدت یک سال در دانشگاه رود آیلند در رشته زمین‌شناسی تحصیل کرد. او مسیحی کاتولیک است. سپس او به آسیا و خاورمیانه سفر کرد. او در یک شهر ساحلی کوچک در جنوب سان فرانسیسکو زندگی می‌کند و سه فرزند دارد.
فعالیت حرفه ای
کلی در سال ۱۹۸۰، ضمن اقامت در آتن، گرجستان، مشارکت در تحریر مقالات مستقل با فصلنامه CoEvolution را آغاز کرد. در این زمان نیز وی در حال ویرایش مجله استارتاپ خود به نام Walking Journal بود. در سال ۱۹۹۲، کلی توسط لوئیس روستو استخدام شد تا به عنوان سردبیر اجرایی مجله وایرد خدمت کند. کلی دیدگاه اجتماعی سایبرنتیک نشریات Whole Earth و شیوه کار شبکه ای آنها را به مجله آورد، ضمن آنکه به استخدام نویسندگان و سردبیران WELL نیز پرداخت. کلی در سال ۱۹۹۹ به عنوان سردبیر اجرایی کناره‌گیری کرد. عنوان شغلی فعلی وی در Wired ماوریک ارشد است. تا حدی به دلیل شهرت وی به عنوان سردبیر مجله مذکور، از وی به عنوان یک صاحب نظر فرهنگ سایبری یاد می‌شود. نوشته‌های کلی در بسیاری از نشریات ملی و بین‌المللی دیگر مانند نیویورک تایمز، اکونومیست ،تایم و بسیاری دیگر چاپ شده‌است.انتشار کتاب کلی، خارج از کنترل: بیولوژی جدید ماشین آلات، سیستم‌های اجتماعی و دنیای اقتصادی در سال ۱۹۹۴، دیدگاهی در مورد سازوکارهای سازماندهی پیچیده ارائه می‌دهد. موضوع اصلی کتاب این است که چندین زمینه از علم و فلسفه معاصر در یک راستا قرار دارند: هوش در یک ساختار متمرکز سازماندهی نمی‌شود بلکه بیشتر شبیه یک کندوی زنبور عسل از اجزای ساده کوچک تشکیل شده‌است. کلی این دیدگاه را در سازمان‌های بروکراتیک، رایانه‌های هوشمند و مغز انسان شناسایی کرده‌است. کلی یکی از بنیان‌گذاران بنیاد همه گونه می‌باشد. همچنین کلی مشاور آینده نگر در فیلم گزارش اقلیت (فیلم) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بوده‌است. کتاب آینده نزدیک توسط نشر آموخته در سال ۱۳۹۸ از وی به فارسی ترجمه شده‌است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin