رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

11 عادت کار آفرین های میلیاردر

11 عادت کارآفرین های موفق
بازدید 1206

11 عادت کارآفرین‌های میلیاردر

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید می‌توانید کارتان را با مطالعه‌ی کسانی آغاز کنید که این مسیر را پیموده‌اند. استیو سی‌بُلد (Steve Siebold) در کتاب خود تحت عنوان «ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند» می‌نویسد: «تنها یک میلیونر است که می‌تواند به شما یاد بدهد چطور مانند یک میلیونر فکر کنید.» چنین عبارتی را می‌توان درباره میلیاردرها نیز به کار برد. در این مقاله‌ی ما 11 عادت کارآفرین‌های میلیاردر را خلاصه کرده‌ایم.
با خواندن این عادات احتمالا متوجه خواهید شد که هیچ‌ کدام نیاز به ایجاد تغییرات چشمگیر در زندگی ندارند و با کمی پیچاندن دکمه‌ی برنامه‌‌های روزمره‌تان به راحتی می‌توانید آنها را کسب کنید و نتایج بزرگی بگیرید.

1. میلیاردرها مدیتیشن می‌کنند

با توجه به اطلاعات حاصل از تحقیقات علمی می‌دانیم فواید مدیتیشن برای سلامتی ذهنی و بدن فراوان است و شامل افزایش قدرت حافظه و ایمنی بدن می‌شود.
رِی دالیو (Ray Dalio) با دارایی خالص تخمینی 16 میلیارد دلار
ری دالیو موسس شرکای بریج واتر به هافینگتون پست گفته است:
مدیتیشن، بیش از هرچیز دیگری در زندگی ام عنصر سازنده ی موفقیت هایی بوده که به دست آورده ام.
دالیو تنها میلیاردری نیست که نظر مثبتی درباره‌ی مدیتیشن دارد. جک دورسی (Jack Dorsey) مدیرعامل توئیتر و اسکوئر و همچنین اپرا وینفری (Oprah Winfrey) شخصیت با نفوذ رسانه‌ای هر دو اذعان داشته‌اند که به صورت روزانه مدیتیشن می‌کنند.

2. میلیاردرها در فعالیت‌های خیرخواهانه مشارکت می‌کنند

مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg) با دارایی خالص تخمینی 45 میلیارد دلار
سی‌بلد در کتاب خود می‌نویسد:
طبقه‌ی ممتاز نگاه خود را به اثرگذاری بر دنیا از طریق ثروت‌شان معطوف می‌کنند. حال یا این کار را از طریق فعالیت‌های بشردوستانه انجام ‌می‌دهند یا از راه کسب‌وکار، یا به وسیله‌ی روش‌های مختلف مالی.
میلیاردرهای مختلفی در فعالیت‌های بشردوستانه مشارکت کرده‌اند، برای مثال می‌توان از مایکل بلومبرگ، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای بلومبرگ نام برد که در طی زندگی خود 3 میلیارد دلار برای امور خیریه اهدا کرده است. در اینجا می‌توان به کمپین تعهد بخشش ثروت (Giving Pledge) اشاره کرد که توسط وارن بافِت، بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس تاسیس شد تا ثروتمندترین افراد را از سراسر جهان دعوت کند متعهد شوند بیش از نیمی از دارایی‌های خود را صرف امور خیریه کنند.
داوطلبان این طرح می‌توانند در زمان حیات‌شان این کار را انجام دهند یا در وصیت‌نامه قید کنند که مایل به این کار هستند. برخی حتی برای اهدای 99٪ از دارایی‌های خود در این طرح متعهد شده‌اند.

3. میلیاردرها صبح زود بیدار می‌شوند

جک دورسی با دارایی خالص تخمینی 1 میلیارد دلار
شاید در پس این عقیده‌ی قدیمی که «سحرخیز باش تا کامروا شوی» حقیقتی نهفته باشد.
ثروتمندترین افراد جزو سحرخیزان هستند. برای مثال جک دورسی را در نظر بگیرید که ساعت 5 صبح بیدار می‌شود تا به مدیتیشن و ورزش مشغول شود. یا ریچارد برنسون (Richard Branson) موسس گروه ویرجین که ساعت 5:45 صبح بیدار می‌شود تا قبل از شروع روز کاری ورزش کند.
این دو تنها افراد موفقی نیستند که پیش از طلوع آفتاب بیدار می‌شوند. توماس سی.کورلی (Thomas C. Corley) نویسنده در طی مطالعات پنج ساله‌ی خود درباره‌ی ثروتمندان متوجه شد حداقل نیمی از آنها 3 ساعت زودتر از آغاز روز کاری‌شان بیدار می‌شوند.

4. میلیاردرها هر روز کارهای تکراری‌شان را انجام می‌دهند

جان پاول دِجُریا (John Paul DeJoria) با دارایی خالص تخمینی 3 میلیارد دلار
مشخصه‌ی افراد خیلی موفق این است که به روال‌های تشریفاتی خود پایند هستند. برای مثال جان پاول دجریا یکی از موسسان شرکت تولیدکننده‌ی محصولات مرتبط با مو با نام «پاول میچل»، هر روز صبح خود را با 5 دقیقه آرام نشستن در جای خود آغاز می‌کند. او می‌گوید: «مهم نیست کجا باشم، چه خانه یا هتلی، به محض بیدار شدن به مدت 5 دقیقه در تخت می‌مانم.»

5. میلیاردرها پایین‌تر از سطح درآمد خود زندگی می‌کنند

بیل گیتس با دارایی خالص تخمینی شرکت 78 میلیارد دلاری
اینکه ثروتمندان میلیاردها دلار پول در حساب بانکی خود دارند به این معنا نیست که آن را صرف خرج‌های بی‌حساب و کتاب می‌کنند حتی برعکس بسیاری از ثروتمندترین افراد زندگی مقتصدانه را انتخاب کرده‌اند.
برای مثال سَم وَلتون (Sam Walton) موسس وال-مارت (Wal-Mart) با یک ماشین فورد (Ford F150) ساخت سال 1979، در انظار عمومی رانندگی می‌کند.
مارک زاکربرگ یک ماشین معمولی 30 هزار دلاری آکورا (Acura TSX) جزء مدل‌های ابتدایی دارد و بیل گیتس به دلیل انتخاب پروازهای معمولی برای سال‌ها بر سر زبان‌ها بوده است. از طرف دیگر وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای که زندگی بسیار فروتنانه‌ای دارد، هنوز در خانه‌ی 31،500 دلاری خود زندگی می‌کند و گوشی تاشوی خود را به گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهد.

6. میلیاردرها به دنبال اشتیاق خود می‌روند

استیو جابز با دارایی خالص تخمینی 10 میلیارد دلار
استیو جابز یکی از موسسان شرکت اپل در سخنرانی جشن فارغ‌التحصیلی سال 2005 به دانشجویان دانشگاه استنفورد گفت: «باید آنچه را که به آن عشق می‌ورزید بیابید. تنها راه انجام دادن کارهای بزرگ این است که عاشق کار خود باشید. اگر هنوز آن را پیدا نکرده‌اید به جستجو ادامه دهید، به چیزی کمتر از آن قانع نشوید. مانند سایر مسائلی که به قلب شما مربوط می‌شوند وقتی آن کار را بیابید خود‌به‌خود متوجه‌اش می‌شوید.»
جابز اولین فردی نیست که به اهمیت دنبال کردن علایق اشاره کرده است. ناپلئون هیل نویسنده‌ای است که زندگی 500 فرد بسیار ثروتمند را در اوایل قرن بیستم مطالعه کرده، او در کتاب پرفروش خود «بیندیشید و ثروتمند شوید» می‌نویسد: «هیچ انسانی نمی‌تواند در مسیر سعی و تلاش در راهی که به آن علاقه‌ای ندارد پیروز شود.»

7. میلیاردرها اهل مطالعه‌ هستند

وارن بافت با دارایی خالص تخمینی 69 میلیارد دلار
بسیاری از موفق‌ترین انسان‌ها کتاب‌خوان‌هایی حریص هستند.
یکی از نویسندگان بیزنس‌ اینسایدر (Business Insider) می‌نویسد: سرمایه‌گذار افسانه‌ای وارن بافت حدود 80٪ روز خود را به مطالعه می‌گذراند، و هر ساله در نامه‌ها‌‌یی که به سهامداران می‌فرستد کتاب‌های پیشنهادی خود را معرفی می‌کند.
در سال 2015 مارک زاکربرگ تصمیم گرفت که هر دو هفته یک کتاب را به پایان برساند. اپرا وینفری شخصیت بانفوذ رسانه‌ای هر ماه کتابی را مشخص می‌کند تا افراد آن را بخوانند و درباره‌ی آن در «باشگاه کتاب اپرا 20.» با یکدیگر بحث و گفتگو کنند. زمانی که از ایلان ماسک (Elon Musk) میلیاردر صنعت تکنولوژی پرسیدند از کجا فهمیده که چطور موشک فضایی بسازد جواب داده است: «من کتاب می‌خوانم.»

8. میلیاردرها از چندین راه درآمد خود را به دست می‌آورند

ریچارد برنسون (Richard Branson) با دارایی خالص تخمینی 5 میلیارد دلارتمرکز ثروتمندترین افراد بر کسب درآمد است پس جای تعجب نیست که آنها این کار را از طرق مختلف انجام دهند. کورلی (Corley) نویسنده‌ی کتاب «عادات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند» می‌نویسد: «ریچارد برنسون مدیر میلیاردر گروه ویرجین تجسم این عادت است، او سرپرستی حدود 500 شرکت را برعهده دارد و بر روی 200 تا 300 عدد از این شرکت‌ها نام برند او وجود دارد. او این عادت ثروتمندان را در داشتن چندین راه کسب درآمد به شکلی برجسته در خود نشان داده است. برنسون خیلی زود متوجه این موضوع شد که این عادت ثروتمندان بیشترین ثروت را ایجاد می‌کند.»

9. میلیاردرها برای خودشان کار می‌کنند

مارک زوکربرگ با دارایی خالص تخمینی 49 میلیارد دلار
میلیاردرها تمایل دارند که رئیس خودشان باشند. آنها معمولا برای خودشان کار می‌کنند و خودشان هستند که رقم فیش حقوقی‌شان را تعیین می‌کنند.
مارک زاکربرگ از سن 19 سالگی، همان زمان که فیس‌بوک را در سال 2004 به عنوان یک دانشجوی سال دوم راه انداخت، برای خودش کار می‌کرده است. ایوان اسپیگل مدیر اسنپ‌چت، جوان‌ترین مدیر میلیاردر جهان نیز مسیر مشابهی را در زندگی داشته است. او با همراهی دو همکلاسی قدیمی‌ از دانشگاه استنفورد یک اپ اشتراک‌گذاری عکس محبوب را پایه‌گذاری کرد و از آن زمان تا به حال رئیس خودش بوده است.
استیو سی‌بلد میلیاردر خودساخته که درباره‌ی 1200 فرد ثروتمند مطالعه کرده است می‌گوید: «البته که آدم‌هایی با سطح کاری طراز اول در دنیا وجود دارند که برای دریافت فیش حقوقی آخر ماه هر روز در محل کار کارت ورود و خروج می‌زند، اما برای اکثر این افراد چنین روشی کُندترین راه به سمت ثروت است، که البته به عنوان امن‌ترین راه ارتقا داده می‌شود.»
سی‌بلد می‌گوید: «افراد برجسته می‌دانند که خوداشتغالی سریع‌ترین راه کسب ثروت است.»

10. میلیاردرها ورزش می‌کنند

مارک کیوبِن (Mark Cuban) با دارایی خالص تخمینی 3 میلیارد دلار
اینطور نیست که افراد بسیار موفق تنها خود را در محل کار مجبور به انجام کارها کنند، آنها همچنین خود را برای انجام فعالیت‌های فیزیکی خارج از محیط کار نیز مجبور می‌کنند.
مارک کیوبن سرمایه‌گذار و مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریک، در طول هفته 6 تا 7 روز و هر روز حداقل یک ساعت را به انجام ورزش‌های هوازی اختصاص می‌دهد.
برنسون ورزش را عاملی می‌داند که هر روز 4 ساعت بیشتر به کارایی او اضافه می‌کند. تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که ورزش می‌تواند حافظه‌، تمرکز و تیزی ذهن افراد را افزایش دهد.

11. میلیاردرها با دیگر افراد موفق مراوده دارند

بیل گیتس و وارن بافت دوستان قدیمی یکدیگرند
جیمز اَلتاچر نویسنده و اجراکننده‌ی پادکست می‌گوید: «ثروتمندترین افراد دوست دارند که در کنار باهوش‌ترین افراد یک اتاق قرار بگیرند.» هارولد رمیس در کنار بیل مورای (Harold Ramis, Bill Murray)، استیو جابز در کنار استیو وُزنیاک (Steve Jobs, Steve Wozniak)، کِرِگ سیلورستاین در کنار لَری پیج (Craig Silverstein, Larry Page)، کانیه وست در کنار جِی-زی (Kanye West, Jay-Z).
از همه‌ی اینها گذشته سی‌بلد توضیح می‌دهد که: «در بیشتر موارد، دارایی خالص یک فرد بازتاب‌دهنده‌ی سطح دوستان نزدیک اوست.»

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin