رسانه اینترنتی دیدوشنو
این است شیعه
بازدید 1776
ریحانه رحیمی 1253 روز پیش

کتاب صوتی این است شیعه

موضوع: این است شیعه

نویسنده: باقر شریف القرشی

دسته بندی: کتاب صوتی

زمان: 2 ساعت 41 دقیقه

«این است شیعه» نوشته باقر شریف القرشی و ترجمه محمد صالحی، مستندات تاریخی تشکیل شیعه و امامت حضرت امیرمؤمنان (ع) را بررسی می‌کند. امروزه شیعه و رسم شیعگی، با وجود دادن خون بزرگترین مظلومان عالم، در طول بیش از هزار و دویست سال، هنوز حتی میان کسانی که خود را ظاهراً شیعه می‌نامند، مظلوم مانده‌است و نیازمند اثبات و مستندسازی است. پیروی شیعه از اهل بیت و دوستی با آنها، عاطفی و تقلیدی نیست؛ بلکه دلایل محکم و قاطع از کتاب و سنت آنها را به جلو برده است و از این رو آنها خود را ملزم به مودت و پیروی ائمه (ع) می‌دانند، با این وضع، ممکن نیست که آنها از کتاب خدا و سنت نبی او دوری کنند.
شیعه از زمان طلوع تاریخ اسلام، در معاش سیاسی و شرعی مسلمان‌ها ظاهر شد و شعار محبت و دوستی آل بیت نبوت (ع) را سرداد و اهداف آنان‌را مقصود و محور معاش و نظریه خویش قرار داد. امروزه شیعه و رسم شیعگی، با وجود دادن خون بلندمرتبه‌ترین مظلومان جهان، در طی بیش تر از هزار و دویست سال، هنوز حتی دربین افرادی که خویش را ظاهراً شیعه می‌نامند، مظلوم باقی‌مانده است و مستلزم اثبات و مستندسازی میباشد. تبعیت شیعه از اهل بیت و دوستی با آنها، عاطفی و تقلیدی نیست؛ بلکه دلایل سفت و قاطع از کتاب و سنت آنها‌را به جلو برده میباشد و از این رو آن ها خویش را موظف به مودت و تبعیت ائمه (ع) میدانند، با این اوضاع، ممکن نیست که آنان از کتاب معبود و سنت رسول وی هجران نمایند.
ارثیه حضرت فاطمه(س)، سیده ما از پدرش در روز سقیفه غصب و امیر المومنان (ع) از خلافت منع شد و حسن(ع) به صورت نهفته مسموم و برادرش امام حسین(ع) به صورت آشکار کشته شد. زید بن علی در کناسه به دار آویخته شد در حالی که راز وی در میدان معرکه بریده شد و فرزندانش محمد و ابراهیم به دست عیسی بن موسی عباسی کشته شدند. علی بن موسی به دست مامون مسموم گردید و ادریس از فخ گریز کرد تا به آندلس رسید و یحیی بن عبدالله بعداز دفاع و ایمان و بعداز پیمانم موکد و تضمین کشته شد.
این کتاب اثری است که با هدف بیان دلایلی محکم و قطعی در باب شیعه و شیعگی و ظلم‌هایی که بر اهل بیت رسول خدا(ع) رفته‌است و در کل اثبات حقانیت شیعه منتشر شده‌است. نظر بزرگان پیرامون این مذهب و داستان شورای سقیفه، احتجاج بزرگان صحابه، منافقان و مرتدان، روش سیاست نزد شیعه،مراقبت های تربیتی و اخلاقی نزد شیعه، مرجعیت عامه، صفات مرجع، جدایی مرجعیت از دولت، صفات خدای متعال، عدل الهی، سجده بر تربت حسینی، بوسیدن ضریح، برآوردن حاجت و... برخی از سرفصل‌های این کتاب است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin