رسانه اینترنتی دیدوشنو
زنان کوچک
بازدید 1972
ریحانه رحیمی 1777 روز پیش

کتاب صوتی زنان کوچک

موضوع: زنان کوچک 

نویسنده: لوییزا می الکات

دسته بندی: کتاب صوتی 

زمان : 2 ساعت و 56 دقیقه

«زنان کوچک» رمان مشهوری از لوئیزا می آلکوت(1888-1832)، نویسنده آمریکایی است. این کتاب در سال‌های 1868 و 1816 در دو جلد منتشر شد. کتاب داستان چهار خواهر –مگ، جو، بت و ایمی مارچ- است و روایت وقایعی از دوران کودکی تا زنانگی آن‌هاست.
داستان سه درون‌مایه دارد: زندگی در خانه، کار و عشق حقیقی.
این کتاب داستان براساس معاش حقیقی و واقعی درج شده و تا به امروز به بیشتراز 50 زبان جهان ترجمه شد‌ه‌است. این کتاب آنقدر تاثیرگذار بوده میباشد که از روی آن فیلم سینمایی نیز ساخته شده. زنان کوچک روایت 4 خواهر جوان (مگ، بت، جو و ایمی) را در سال هایی که ایالات متحده امریکا وارد یک مبارزه داخلی گردیده بود (قرن نوزدهم) داستان می نماید. بابا این 4 خواهر در ارتش فعالیت می نماید و بیشتر زمانش را در خارج منزل به طی میکند. در حالی که دختران در کنار مامان خویش در منزل میمانند. هر یک از این دخترها دارنده مختصات اخلاقی متفاوتی می‌باشند. در بخش اولیه کتاب تالیف کننده ماجرا گذر آن‌ها از کودکی تا بزرگسالی را ماجرا می نماید. بخش دوم کتاب هم مسئولیت دختران و اشتباهات آن‌ها در بزرگسالی را نشان می‌دهد. به همین خاطر می توان بخش دوم این کتاب را به عنوان (همسران خوب) اسم گذاری کرد. خواندن این کتاب تا حدود بسیار متعددی به نوجوان ها سفارش میشود، چون اتفاقاتی که در‌این کتاب داستان فیس میدهد از معضل هایی حرف میگوید که نوجوان ها در طی مسیر معاش با آن روبرو می گردند.

لوییزا می الکات (به انگلیسی: Louisa May Alcott) (زاده 29 نوامبر 1832 - درگذشته 6 مارس 1888) رمان‌نویس آمریکایی است که به سبب رمان‌های زنان کوچک، مردان کوچک و پسران جو و همسران خوب؛ مشهور است. زنان کوچک حول موضوعات خانه خانواده الکات، ارکارد هوس در کنکورد، ماساچوست نوشته شده که بر مبنای زندگی واقعی نویسنده و سه خواهرش است.
شخصیت های داستان زنان کوچک در حقیقت پرتویی از زندگی واقعی او و سه خوهرش است . شخصیت مارگارت یا مگ مارچ در اصل خواهر بزرگ تر او، آنا آلکوت پرت است. جوزفین یا جو مارچ خود لوییزا می باشد و الیزابت یا بت مارچ در حقیقت خواهر کوچکش، الیزابت سووال آلکوت است که در سن بیست و دو سالگی در گذشت و آز آنجا که لوییزا به او بسیار علاقه داشت نامش را در رمان زنان کوچک تغییر نداد . ایمی مارچ هم کوچکترین خواهر او یعنی ابی می آلکوت می باشد.
ویژگی های مادر چهار خواهر مارچ به شدت شبیه به مادر خود لوییزا ، ابیگل می آلکوت است و شخصیت پدر این چهار خواهر بر پایه شخصیت پدر لوییزا و سه خواهرش یعنی آموس برانسون آلکوت ( فیلسوف و معلم معروف ) بنا شده است .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin