رسانه اینترنتی دیدوشنو
هفت شهر عشق
بازدید 2053
ریحانه رحیمی 1205 روز پیش

کتاب صوتی هفت شهر عشق

موضوع: هفت شهر عشق

نویسنده: مهدی خدامیان آرانی

دسته بندی: کتاب صوتی

زمان: 2 ساعت و 39 دقیقه

کتاب " هفت شهر عشق " نوشته حجت اللاسلام والمسلمین، مهدی خدامیان آرانی است.
او در سال 1353 در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان دیده به جهان گشود.
در سن 15 سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و 4 سال بعد یعنی در سال 1372 در رشته ادبیات عرب دانشگاه علامه طباطبائى تهران به تحصیل پرداخت. 4 سال بعد او تصمیم به مهاجرت به قم گرفت و تا مدرک دکترای حوزه، تحصیلات خود را ادامه داد.  اولین اثر پژوهشی-عربی که از ایشان منتشر شد، در سال 1385 بود که موضوع آن درباره " آداب امیرالمومنین (ع) " می باشد. این کتاب ارزشمند و نفیس در چهارمين همايش اهل قلم استان اصفهان به مقام اول دست یافت. در سال 88، جناب آرانی در مسابقات جهانى "كتاب رضوى بيروت" مقام اول را کسب کرد و عنوان اولین ایرانی دست یافته به این رتبه را از آن خود کرد.
آن چه که باعث تمایز آثار این بزرگوار از دیگران می شود، استفاده از مستندات است. در همه کتب ایشان از مستندات تاریخی و حدیثی استفاده شده و این امکان را به وجود آورده تا فرد با خیال جمع و آرامش خاطر از حقیقی بودن نوشته ها ، به مطالعه آن ها بپردازد. این نویسنده بنیان گزار "مؤسسه انديشه سبز شيعه" در سال 1387 است. این موسسه در تلاش است تا جوانان را هرچه بیش تر با مکتب شیعه و زیبایی های نهفته در دل آن آشنا کند. "هفت شهر عشق" نگاهی نو به حماسه خونین کربلا دارد.
آن طور که جناب آرانی خود می گوید، از کودکی به دنبال کسی بوده که تمام حوادث کربلا را از اول تا آخر برایش تعریف کند اما کسی را پیدا نکرده است. همه فقط قسمتی از این حادثه را به خاطر داشته اند. هیچ کس نبوده که بتواند تمام ماجرا را به طور کامل شرح دهد. تا این که حجت الاسلام آرانی رشد می کند و بزرگ می شود و به این فکر می افتد که خود کتابی مفصل در این باره بنویسد. به یاری خدا و سید و سالار شهیدان  و تلاش و پشتکار خود جناب خدامیان، این کتاب در سال 1388 به چاپ رسید.
او برای نگارش این کتاب از 138 اثر تاریخی استفاده کرده و روایتی مستند، شیوا و روان را ارائه داده است.

در بخشی از این کتاب صوتی می شنویم :

خبری در شام می پیچد و خیلی ها را بیمناک می کند!
معاویه سخت بیمار شده و طبیبان از معالجه او نا امید شده اند. او باید خود را برای مرگ آماده کند.
معاویه کسی است که به دستور خلیفه مسلمانان به حکومت شام منسوب شده و توانسته سال های زیادی با مکر و حیله به ریاست دنیا برسد. او اکنون باید خود را برای مرگ آماده کند.
سراغ پسرش یزید را می گیرد؛ اما یزید به مسافرت رفته است.

معاویه با حسرت به در نگاه می کند تا شاید تنها پسرش وارد شود. رو به اطرافیان کرده و می گوید:

نامه ای به یزید بنویسید و از او بخواهید هرچه زودتر نزد من بیاید. نامه را به یک پیک تندرو می دهند تا آن را به یزید برساند. آیا معاویه برای آخرین بار پسرش را خواهد دید؟ حالش لحظه به لحظه بدتر می شود.
طبیبان مخصوص دربار اجازه ملاقات به هیچ کس نمی دهند.
همه ماموران حکومتی در آماده باش کامل به سر می برند و همه رفت و آمد ها کنترل می شود. معاویه در بستر مرگ است. او فهمیده است که نفس های آخر را می کشد.
هر سال با فرا رسیدن ماه محرّم، مادرم لباس سیاه به تنم می‌کرد و مرا به حسینیّه می‌فرستاد تا برای امام حسین علیه‌السلام، عزاداری کنم. زمانی که بزرگ شدم، همیشه به دنبال آن بودم که کسی پیدا شود و همه حوادث کربلا را از اوّل تا آخر برایم تعریف کند، امّا از هر کسی که پرسیدم فقط قسمتی از این حادثه بزرگ را به خاطر داشت. سال‌ها گذشت تا سرانجام تصمیم گرفتم با مطالعه و تحقیق و مراجعه به متون معتبر تاریخی، به بررسی حماسه عاشورا بپردازم و در واقع، این کتاب، نتیجه همان بررسی‌های انجام شده است که به کمک خود امام حسین علیه‌السلام به آن رسیدم و توانستم آن را به رشته تحریر درآورم.
اکنون آماده باشید تا در این کتاب، همراه کاروان امام حسین علیه‌ السلام، از مدینه به سوی مکّه حرکت کنیم و بعد از آن نیز، حوادث مسیر مکّه تا کربلا و حماسه عاشورا را از نزدیک ببینیم و همچنین با داستان قهرمانی حضرت زینب علیهاالسلام، در سفر کوفه و شام، آشنا شویم.
کتاب «هفت شهر عشق» نوشته حجت الاسلام مهدی خُدّامیان آرانی نگاهی نو به حماسه‌‌ی پرشکوه عاشوراست. این کتاب با متنی روان و داستان گونه، مخاطب را با کاروان امام حسین علیه السلام راهی سفری تاریخی و پرفراز و نشیب می نماید و با بیان لحظه به لحظه از ماجرای کربلا، تمامی رخدادهای این واقعه عظیم را مرور می کند به ‌گونه‌ای که مخاطب حضور خود را در صحنه های مختلف آن مقطع تاریخی به خوبی احساس می کند. خواننده کتاب «هفت شهر عشق» ابتدا از مدینه به سوى مکّه حرکت کرده و بعد از آن حوادث مسیر مکّه تا کربلا و سپس حماسه عاشورای حسینی را از نزدیک مرور می کند.
همچنین با داستان قهرمانى زینب کبری سلام الله علیها و سایر بازماندگان حادثه کربلا در سفر به کوفه و شام، آشنا می شود. سرانجام با قافله یادگاران نهضت حسینی بار دیگر به سرزمین کربلا و سپس مدینه برمی گردد.

مهدی خدامیان آرانی در سال 1353 شمسی، در شهرستان آران و بيدگل اصفهان، ديده به جهان گشود. وى در سال 1368 به حوزه علميّه كاشان وارد شد و در سال 1372 در دانشگاه علامه طباطبائى تهران در رشته ادبيات عرب مشغول به تحصيل کرد. وى سال 1376 به قم سفر نمود و دروس حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و مدرک سطح چهار حوزه علميه قم در رشته فقه و اصول (دكتراى حوزه) را اخذ نمود و در حال حاضر يكى از اساتيد حوزه علميّه قم مى‌باشند كه مباحث تاريخ تدوين حديث ايشان با استقبال خوبى مواجه شده است.
دكتر خدّاميان ضمن تحصيل، رشته مورد علاقه‌اش را در زمينه علم حديث پى‌گيرى نمود و اوّلين كار پژوهشى- عربى خود را در سال 1385 به اتمام رساند. اين تحقيق در زمينه كتاب ارزشمند آداب اميرالمؤمنين (ع) مى‌باشد كه در مؤسسه پژوهشى دارالحديث قم به زيور طبع آراسته گرديد و در چهارمين همايش اهل قلم استان اصفهان، به مقام اعظم دست يافت. موفقيت مهدی خدامیان آرانی در كسب مقام اوّل مسابقه جهانى كتاب رضوى بيروت در سال 88، مايه شادی و افتخار هموطنانش گرديد و اوّلين بار بود كه يك ايرانى توانست در اين سرى مسابقات، مقام اوّل را كسب نمايد. وى در كتاب «الصحيح فى فضل الزيارة الرضوية» به بررسى صحّت احاديثى پرداخته است كه در فضيلت زيارت امام رضا(ع) وارد شده است و آستان قدس رضوى به چاپ اين اثر اقدام نمود. در پى كسب اين موفقيّت، دفتر جنبش نرم‌افزارى حوزه علميّه قم نيز نشست علمى مبانى زيارت‌گرايى را با حضور ايشان برگزار نمود تا زمينه آشنايى بيشتر با مبانى علمى او فراهم گردد. بازسازى مجموعه هشت كتاب از كتب رجالىّ شيعه از ديگر فعاليّت‌هاى پژوهشى اين استاد است كه «فهارس الشيعة» اسم گذاری شده است كه در سفر اخير مقام معظم رهبرى به قم، مورد توجه ايشان قرار گرفت. اين اثر تا اكنون در اولين جايزه شهاب و چهاردهمين دوره كتاب فصل و يازدهمين همايش حاميان نسخ خطى به رتبه اعظم دست بافته است. وى هرگز جوانان اين مرز و بوم را فراموش نكرد و در كنار فعالیت‌های علمى، براى آن‌ها نيز قلم زد. او تاكنون بيش از 100 كتاب نوشته كه بيشتر آن‌ها جوايز مهمى در جشنواره‌هاى مختلف كسب نموده است. قلم روان، بيان جذاب و همراه بودن با مستندات تاريخى- حديثى، از مهمترين ويژگى اين آثار است. كتاب‌هاى اين نویسنده با عنوان مجموعه انديشه سبز، به بيان زيبايى‌هاى مكتب شيعه مى‌پردازد و سعی مى‌كند تا جوانان را با آموزه‌هاى دينى بيشتر آشنا کند. اين موسسه با همت انتشارات وثوق به زيور طبع آراسته شده است.
مهدی خداميان در سال 1387 مجموعه انديشه سبز شيعه را افتتاح نمود كه آرمان بيان زيبايى‌هاى مكتب شيعه را دنبال مى‌كند. اين مجموعه كه به صورت کامل مردمى است، تلاش مى‌كند تا جوانان را هرچه بيشتر با زيبايى‌هاى مكتب شيعه آشنا سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فاطمه گفت:

    بسیار بسیار عالی بود باهیچ کلمه ای نمیتونم توصیف کنم
    انگار از اول سفر باامام تا الان که در انتظار فرجیم حضور داشتم و تک تک لحظه ها را با چشمم دیدم ولمس کردم.
    سلام بر حسین وخاندانش وامان از دل زینب

Solverwp- WordPress Theme and Plugin