رسانه اینترنتی دیدوشنو
0

بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی
بازدید 1138

تهیه کننده: محمد برات زاده     گوینده: اسما محمدی       صدابردار: فاطمه جمادی       تدوین گر: فاطمه جمادی

یادگیری گرامر زبان انگلیسی

گرامر جنبه‌ای از زبان انگلیسی است که زبان‌آموزان نظرات متفاوتی درباره آن دارند. بعضی از آنها تمایل دارند تا قوانین گرامر را بیاموزند و تمرینات زیادی در مورد آن انجام دهند. عده‌ای دیگر از گرامر نفرت دارند و فکر می‌کنند، خسته‌کننده‌ترین بخشِ یادگیری زبان است. شما چه نظری دارید؟ به هر حال نمی‌توانید از یادگیری گرامر زبان انگلیسی فرار کنید، زیرا در هر جمله‌ای که می‌خوانید یا می‌نویسید، صحبت می‌کنید یا می‌شنوید، وجود دارد.
گرامر در واقع قوانینی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند به آن زبان صحبت کنند. همان طور که در یک بازی به قوانین نیاز داریم در مورد زبان هم همین طور است. اگر در بازی قانونی وجود نداشته باشد یا افراد از قانون خودشان پیروی کنند، به زودی با شکست مواجه خواهند شد. در مورد یادگیری زبان نیز همین گونه است بدون داشتن قوانین ما قادر به برقراری ارتباط با سایر افراد نخواهیم بود.
بنابراین ناگزیریم از این قوانین پیروی کنیم اما سوال مهمی که در اینجا وجود دارد این است که: بهترین راه برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی چیست؟
شما می‌توانید قوانین یک بازی را به سادگی با بازی کردن یاد بگیرید. مطمئنا اشتباهاتی نیز خواهید داشت حتی ممکن است آسیب ببینید. اما نهایتا بازی کردن را یاد خواهید گرفت. البته قوانین یک زبان به مراتب پیچیده‌تر از قوانین یک بازی است اما در واقع یادگیری آن دقیقا مانند یادگیری زبان خودتان است. هیچ‌کس قوانین زبان مادری‌تان را به شما یاد نداده اما شما هرگز موقع صحبت کردن زبان خودتان مرتکب خطای گرامری نمی‌شوید.
اگر شما به اندازه‌ی کافی فرصت داشته باشید و در جای مناسبی قرار بگیرید، می‌توانید یک زبان جدید را به روش طبیعی یاد بگیرید. برای مثال اگر شما یک کره‌ای باشید و در سن ۶ سالگی به روسیه بروید و به یک مدرسه‌ی روسی بروید، هر روز با دوستان روسی زبان خود بازی کنید به احتمال زیاد تا سن ۱۵ سالگی هر آنچه که مربوط به زبان روسی باشد را یاد می‌گیرید بدون آنکه حتی یک درس گرامر یا یک کتاب گرامر خوانده باشید.
بیشتر افرادی که یک زبان جدید را می‌آموزند زمان کافی در اختیار ندارند و در محیط ایده‌آلی نیز قرار نمی‌گیرند، بنابراین بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی چیست؟ متاسفانه نمی‌توان به این سوال به راحتی پاسخ داد. در مورد آموزش گرامر، درست مثل یادگیری آن نظرات متفاوتی وجود دارد. بسیاری از معلمان معتقدند گرامر اهمیت زیادی دارد و باید جلساتی از درس به آموزش قوانین گرامر اختصاص یابد و به انجام تمرین‌های زیادی در مورد آن نیاز است، گروهی دیگر از معلمان می‌گویند گرامر باید به طور غیر مستقیم و از طریق انجام دادن تمرین‌های دیگر زبان، بدون تمرکز بر قوانین یادگرفته شود.
هر نظری که درباره‌ی گرامر داشته باشید و به هر شیوه‌ای که آموزش زبان انگلیسی را دنبال کنید، در اینجا توصیه‌هایی برای‌تان داریم که کمک می‌کند تا گرامر را بهتر و موثرتر یاد بگیرید.

برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

  • نسبت به گرامر آگاهی داشته باشید. در مورد گرامر فکر کنید و جنبه‌هایی از گرامر انگلیسی که به دستورات زبان خودتان شباهت دارد را بیابید. (برای مثال در زبان آلمانی نحوه‌ی استفاده از حروف اضافه مانند زبان انگلیسی است.) همچنین تفاوت چگونگی بیان یک ایده در زبان انگلیسی را با زبان خودتان در نظر بگیرید. برای مثال در انگلیسی برای بیان اتفاقی که در گذشته شروع شده و تا زمان حال ادامه دارد از زمان حال کامل استفاده می‌شود (برای مثال من ۱۰ سال است که این ساعت مچی را داشته‌ام). بسیاری از زبان‌های دیگر از زمان حال برای بیان چنین وضعیتی استفاده می‌کنند؛ (برای مثال فارسی: من این ساعت مچی را ۱۰ سال است که دارم.) اگر شباهت‌ها و تفاوت‌های گرامر را با زبان خودتان بدانید، قوانین آن را سریع‌تر یاد خواهید گرفت.
  • کتاب‌های انگلیسی زیادی بخوانید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما در طول زمانی که انگلیسی می‌خوانید یا به آن گوش می‌دهید، در واقع دارید مدل صحیح گرامر را یاد می‌گیرید که به شما در نوشتن و صحبت کردن انگلیسی کمک می‌کند. همچنین وقتی می‌خواهید نظرات خود را بیان کنید یا کارهای خود را بررسی کنید این کار به شما کمک خواهد کرد. البته اگر موقع خواندن متن به نکات گرامری آن توجه کنید، نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود. یعنی اینکه به خودتان بگویید این شیوه‌ای است که در انگلیسی از آن استفاده می‌شود.
  • بر جنبه‌هایی از گرامر که به نظرتان مشکل‌تر است، تمرکز کنید. (اگر نمی‌دانید که در کدام قسمت گرامر انگلیسی مشکل دارید،‌ از معلم‌تان بپرسید!) مخصوصا موقع نوشتن و ویرایش تکالیف‌تان بر این جنبه‌ها تمرکز و توجه ویژه داشته باشید. البته موقع صحبت کردن این کار مشکل‌تر است اما می‌توانید وقت بیشتری روی این قسمت از یادگیری زبان انگلیسی بگذارید تا شکل صحیح گرامر را در آن قسمت یاد بگیرید. برای مثال اگر شما در حال گفتن یک داستان در زمان حال هستید به یاد بسپارید که برای بیان افعال سوم شخص مفرد باید از حرف -s در انتها استفاده کنید.
  • اگر دوست ندارید تمرین‌های گرامر را انجام دهید یا آموزش ببینید، عمل به توصیه‌ی بالا برای شما اهمیت یبشتری پیدا می‌کند. سعی کنید خودتان روی الگوها و قوانین زبان کار کنید.
  • اگر تمایل دارید که تمرینات گرامر را انجام دهید،‌ این کار را انجام دهید، اما خوب بودن در انجام تمرین‌های گرامر به این معنا نیست که شما دیگر مرتکب اشتباه نخواهید شد. در این صورت شما مانند کسی هستید که سعی دارد با خواندن یک کتاب بازی تنیس را یاد بگیرد اما زمانی که این شخص در زمین بازی قرار می‌گیرد حتی نمی‌تواند درست به توپ ضربه بزند. اگر تصمیم دارید که تمرین‌های گرامر را انجام دهید تنها به پر کردن جاهای خالی و پاسخ دادن به پرسش‌های چند گزینه‌ای اکتفا نکنید. خودتان چند جمله با استفاده از قوانینی که آموخته‌اید بنویسید.
  • افعال بی‌قاعده‌ی پرکاربرد را یاد بگیرید. اگر بتوانید این افعال را یاد بگیرید، آنگاه زمان بیشتری برای فکر کردن به آنچه می‌خواهید بگویید، خواهید داشت. اگر آنها را دائما پیش خود تکرار کنید، این افعال به سادگی قابل یادگیری هستند.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید دیدگاه و تجربیاتتان را درباره این موضوع با ما و دیگر مخاطبان دیدوشنو به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin