رسانه اینترنتی دیدوشنو
سخنرانی تد :چرا مردم به چیزهای عجیب و غریب اعتقاد دارند
بازدید 1165
ریحانه رحیمی 564 روز پیش

سخنرانی تد :چرا مردم به چیزهای عجیب و غریب اعتقاد دارند .سخنران مایکل شرمر

 

موضوع: چرا مردم به چیزهای عجیب و غریب اعتقاد دارند .

سخنران : مایکل شرمر 

دسته بندی: سخنرانی تد

زمان : 13 دقیقه

سخنرانی تد :چرا مردم به چیزهای عجیب غریب اعتقاد دارند.

چرا مردم مریم مقدس را روی ساندویچ پنیر می بینند یا اشعار شیطانی را در "پلکانی به بهشت" می شنوند؟ با استفاده از ویدئو و موسیقی ، مایکل شرمر بدبین نشان می دهد که چگونه خود را متقاعد می کنیم - و از حقایق چشم پوشی می کنیم. درباره سخنران مایکل شرمر · شک گرا مایکل شرمر افسانه ها ، خرافات و افسانه های شهری را برطرف می کند - و توضیح می دهد که چرا آنها را باور داریم. او در کنار انتشار مجله شکاک ، نویسنده کتاب چرا مردم چیزهای عجیب و غریب باور می کنند و ذهن بازار است. چرا باید گوش کنی مایکل شرمر به عنوان بنیانگذار و ناشر مجله مجله شکاک مغالطه هایی را در پس طراحی هوشمند ، توطئه های 11 سپتامبر ، دیوانگی با کربوهیدرات کم ، مشاهده بیگانگان و دیگر باورهای معروف و پارانویا افشا کرده است. اما این کار در مورد رفع اشکال به خاطر رفع اشکال نیست. شرمر از این مفهوم دفاع می کند که ما فقط با تطبیق نظریه خوب با علم خوب می توانیم جهان خود را بهتر درک کنیم. کارهای شرمر زمینه شناختی برای عقاید غالباً نادرست ما فراهم می کند: در غیاب علم صحیح ، اطلاعات ناقص می توانند با قدرت پیشنهادات ترکیب شوند (برای مثال به ما کمک کنید شعرهای شیطانی را بشنویم وقتی "Stairway to Heaven" به عقب بازی می کند). در واقع ، یک موضوع مشترک که از همه نوع باورها عبور می کند ، تمایل ما به اقناع خودمان است: ما برای انبوهی از شواهد که نتیجه دلخواه ما را تأیید می کنند ، ارزش زیادی قائل هستیم و واقعیت هایی را که به دنبال آنها نیستیم ، نادیده می گیریم. او ماهانه یک ستون برای Scientific American می نویسد ، و یک عضو کمکی در دانشگاه Claremont Graduate University و Chapman است. آخرین کتاب او مغز ایمان آورنده است: از اشباح و خدایان گرفته تا سیاست و توطئه ها - چگونه اعتقادات را می سازیم و آنها را به عنوان حقیقت تقویت می کنیم. وی همچنین نویسنده کتاب "ذهن بازار" در مورد اقتصاد تکاملی ، "چرا داروین مهم است: تکامل و پرونده ای در برابر طراحی هوشمند" و "علم خوب و بد" است. و کتاب بعدی او قوس اخلاقی علم است.

 

مایکل شرمر

متولد : 8 سپتامبر 1945 
احل : ایالات متحده آمریکا 
شغل : نویسنده 

مایکل شرمر

مایکل برانت شرمر  نویسنده علمی آمریکایی، مورخ علم، مدیر اجرایی انجمن شکاکان، و ناشر  موسس مجله Skeptic است، نشریه ای که بر تحقیق در مورد ادعاهای شبه علمی و ماوراء طبیعی تمرکز دارد. شرمر، نویسنده بیش از دوکتاب وی به دلیل درگیر شدن در بحث های شبه علم و دین  مشهور است. شرمر یکی از تهیه‌کننده‌ها و مجریان سریال «کاوش در ناشناخته» بود، یک مجموعه تلویزیونی 13 ساعته فاکس فاکس که در سال 1999 پخش شد. از آوریل 2001 تا ژانویه 2019،  او یک ستون ماهانه Skeptic را به اشتراک گذاشت. مجله علمی آمریکایی. شرمر که زمانی مسیحی بنیادگرا بود، در دوران تحصیلات تکمیلی دیگر به وجود خدا اعتقاد نداشت. او برچسب‌های آگنوستیک، غیرخداپرست،  و ملحد را می‌پذیرد، اما ترجیح می‌دهد او را شکاک خطاب کنند.او همچنین خود را مدافع فلسفه اومانیستی و نیز علم اخلاق معرفی می‌کند.
دوران اولیه زندگی و آموزش شرمر
در 8 سپتامبر 1954 در لس آنجلس به دنیا آمد. او تا حدودی از اصل و نسب یونانی و آلمانی است. شرمر در کالیفرنیای جنوبی، وی  در منطقه  کانادا فلینتریج بزرگ شد. وقتی او چهار ساله بود والدینش طلاق گرفتند  و بعداً دوباره ازدواج کردند. او یک خواهر ناتنی، دو برادر ناتنی و دو خواهر ناتنی دارد. شرمر علاقه به شکار داشت ، به دنبال شکارهایی مانند کبوتر، اردک و بلدرچین برای غذا می‌گرفت .   والدین ناتنی و خواهر و برادرش مذهبی بودند،   در کلیسا شرکت می کردند یا با هم دعا می کردند. او سال آخر دبیرستان خود را در سال 1971، زمانی که جنبش انجیلی در ایالات متحده در حال افزایش بود، آغاز کرد. شرمر به دستور یکی از دوستانش مسیحیت را پذیرفت. او در کلیسای پروتستان در گلندیل، کالیفرنیا شرکت کرد و موعظه ای را مشاهده کرد که توسط  شرمر به مدت هفت سال خانه به خانه بشارت می داد. شرمر در یک گروه کمک هزینه تحصیلی مسیحی غیررسمی در “بارن” در لا کرسنتا، کالیفرنیا شرکت کرد، که او آن را به عنوان “یک پاتوق اساسی دهه 1970 با یک رهبر هیپی مو بلند و گیتار نواز که قطعات کتاب مقدس را می نوخت ” او از جنبه های اجتماعی دین، به ویژه بحث های کلامی لذت می برد.شرمر در سال 1972 از دبیرستان کرسنتا ولی فارغ التحصیل شد. او با هدف دنبال کردن الهیات مسیحی در دانشگاه پپردین ثبت نام کرد. او علاوه بر گذراندن دوره های کتاب مقدس، به مطالعه نوشته های سی. اس. لوئیس نیز پرداخت. با وجود محدودیت های مدرسه، مانند ممنوعیت رقصیدن و بازدید از اتاق های خوابگاه جنس مخالف، او آموزه های دانشگاه را به عنوان یک راهنمای معتبر برای رفتار پذیرفت.هنگامی که او فهمید که تحصیلات دکترا در الهیات مستلزم تسلط بر زبان های عبری، یونانی، لاتین و آرامی است، رشته خود را به روانشناسی تغییر داد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته روانشناسی در Pepperdine در سال 1976 به پایان رساند. شرمر به تحصیل در رشته روانشناسی تجربی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فولرتون ادامه داد. بحث و گفتگو با اساتیدش، همراه با تحصیل در علوم طبیعی و اجتماعی، او را به زیر سوال بردن اعتقادات مذهبی خود سوق داد.به دلیل آنچه که او آن را عدم تحمل ناشی از اخلاق مطلقی است که در مطالعات دینی او آموزش داده می شود، تقویت می شود. نفاق در آنچه بسیاری از مؤمنان موعظه می کردند و آنچه انجام می دادند; و با آگاهی فزاینده نسبت به سایر باورهای مذهبی که بر اساس شرایط زمانی، جغرافیایی و فرهنگی که پیروان آنها در آن متولد شده بودند تعیین می شد، دیدگاه های مذهبی خود را کنار گذاشت. او در نیمه راه تحصیلات تکمیلی، پوشیدن مدال نقره ای مسیحی خود را متوقف کرد. شرمر فلج شدن دوست دختر دانشگاهش را به عنوان یک نکته کلیدی در زمانی که ایمانش را از دست داد نسبت داد. شرمر پس از اینکه در یک تصادف رانندگی که کمرش شکست و از کمر به پایین فلج شد، گفت: «اگر کسی مستحق درمان بود، او بود، و هیچ اتفاقی نیفتاد، بنابراین من فقط فکر کردم احتمالاً اصلاً خدایی وجود ندارد. “شرمر در سال 1978 مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فولرتون دریافت کرد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin