رسانه اینترنتی دیدوشنو
پیانیستی در تاریکی
بازدید 2016
ریحانه رحیمی 1780 روز پیش

کتاب صوتی ” پیانیستی در تاریکی “

موضوع: پیانیستی در تاریکی

نویسنده: میشل پتین

دسته بندی: کتاب صوتی

زمان: 2 ساعت و 1 دقیقه

رنگ‌ها برایش یکسان‌اند؛ رنگ آبی‌رنگ اسمان با رنگ سپید ابر، رنگ قرمز رنگ آتش با سبزی برگ برایش تفاوتی ندارند. کم‌رنگی و پررنگی هردو یکی‌ میباشد. سال‌هاست که معاش‌اش از رنگ‌ها جداست؛ معاش در سیاهی مطلق...
ماریا دختر یکی‌از مقامات کشوری میباشد که در سه سالگی نابینا گردیده‌است. کلیه‌ی شیوه‌های درمانی آن زمان از معالجه ماریا عاجز می مانند.
در عصر‌ی جوانی ماریا، خانواده‌اش با دکتر معروفی به اسم «فرانز آنتوان مسمر» آشنا
می‌‌شوند. این دکتر معالج طرز ویژه‌ای برای معالجه اختراع نموده است. نحوه وی برای جامعه‌ی پزشکی آن فرصت پذیرفتنی وجود ندارد؛ البته مسمر با شیوه خویش به معالجه ماریا مبادرت می‌نماید.
نتیجه های نخستین بهتر میباشد، ولی مخالفت‌ها پزشکان دربار و نیرنگ‌های آنان سبب میشود مسمر از خوف شرایط خویش، معالجه ماریا را رها نماید. ماریا نیز در مقطعِ کوتاهی که بینا گردیده، از دیدن برخی اتفاق های تلخ، انگیزه‌ی بصیرت را از دست داده است و خودخواسته، اندک بهبودی ایجادشده در چشمش را از بین می برد و به نابینایی بی نقص بازمی‌گردد.
ماریا در نواختن پیانو و موسیقی بسیار چیره میباشد و مقام ویژه‌ای برای خویش دست و پا نموده است.
پیام کتاب انتقاد آدم‌هاست؛ هیچ شخص مقدس و کاملی در کتاب نیست. اعمال آدم‌ها که ممکن میباشد مثبت باشد، در پشت پرده آغشته به خودخواهی، ریا و دورویی و اقتدار‌طلبی میباشد.
 ماريا تنها دختر منشي دربار اتريش دختري نابغه است. استعداد او در نوازندگي پيانو با وجود نابينا بودن تحسين همگان را برمي‌انگيزد. پدر ش از وضعيت دخترش راضي نيست و ...

میشل پتین (یا میشل هالبرشتاد) تهیه‌کننده و نویسنده‌ی فرانسوی است که در اول سپتامبر سال 1955 در پاریس به‌دنیا آمد. او روزنامه نگار، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «آقای ابراهیم»، «وداع من مصیبت من» و «مأموریت‌های قاتل» است. «پیانیستی در تاریکی» رمان دیگری از اوست که جایزه‌ی ادبی درو را از آنِ خود کرد و برای دریافت جایزه‌ی ادبی لیلاس در فرانسه کاندیدا شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solverwp- WordPress Theme and Plugin